Zalaegerszegi városmarketing hatásai, és a város versenyképessége

Kocsi Bálint (2020) Zalaegerszegi városmarketing hatásai, és a város versenyképessége. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of kocsi_bálint_2020jan_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
kocsi_bálint_2020jan_publikus.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of kocsi_bálint_2020jan_publikus_nyilatkozat.pdf]
Előnézet
PDF
kocsi_bálint_2020jan_publikus_nyilatkozat.pdf

Download (452kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A városmarketing fogalma nem tekint vissza hosszú múltra, bizonyos értelemben a társadalmi jólét velejárója volt. Az Egyesült Államokban a városok közötti versenyt, a „vállalkozó város” koncepció kiteljesedését jelentette. Manapság egy akkora településen, mint Zalaegerszeg, a városmarketing fontos szerepet játszhat a város hosszú távú fejlődésében és gazdasági mutatóinak alakulásában. Egy jól kialakított arculat, és ennek megfelelő kommunikációja szintén emelheti a település státuszát. Dolgozatom első részében szeretném körüljárni a városmarketinget, mint fogalmat, tevékenységsort, valamint eszköztárát, adott városra gyakorolt hatását. Az ilyesfajta marketing bizonyos szegmenseihez szükséges ismerni a város lakóinak, befektetőinek, adott esetben turistáinak igényeit, továbbá a város versenyképességének mértékét, legfőbb erősségeit, erőforrásait, kínálati kompetenciáit, esetleges gyengeségeit. Ezekkel az információkkal biztosít magának stabil, megfelelő hátteret a város. A második rész arra fókuszálna, hogy mi a város válasza, reakciója a felmerülő, újszerű fogyasztói elvárásokra, trendekre, esetleg tudnak-e alternatívákat kínálni azokra. Mik azok az eszközök, csatornák amiket felhasználva hamar megismerhetjük ezeket a tendenciákat, és időben reagálhatunk a különféle polgári igényekre. A harmadik, egyben utolsó fejezet egy primer kutatást foglalna magában, mely segítségével tisztább rálátásunk nyílna a város igazi igényeire, és a városmarketing valós állapotára. Lehetőségeimhez mérten, egy bizonyos projekt megfigyelését is tartalmazná a dolgozat ezen része. Mindent egybevetve elmondható, hogy a tevékenyég végső célja a város megítélésének, vonzerejének növelése. Dolgozatomban azt szeretném megvizsgálni, hogy Zalaegerszeg milyen erőket mily módon mozgat meg az eladhatóságának növelése, város imázs építése céljából.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Városmarketing, Zalaegerszeg (Zala), arculat - image, infrastruktúra, településmarketing, versenyképesség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2020. Feb. 01. 00:15
Utolsó módosítás: 2020. Feb. 01. 00:15
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/25258 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/25258

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet