Horváth Tímea (2020) Raktári folyamat elemzése, értékelés, fejlesztése a Duna Coop Korlátolt Felelősségű Társaságnál. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
PDF
horváth_tímea_2020jan.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat annál a kereskedelmi cégnél készítettem, ahol előírt szakmai gyakorlatomat végeztem. Betöltött munkakörömnél fogva – raktári adminisztrátor - lehetőségem nyílt jobban átlátni a vállalat belső folyamatait és külső kapcsolati rendszerét. Gyakorlatom során már megfogalmazódtak bennem kérdések a cég működésével kapcsolatban: mit lehetne másként, jobban csinálni? Ezekre a kérdésekre kerestem dolgozatomban a válaszokat. Annak érdekében, hogy a dolgozatom áttekinthetőségét növelni tudjam, először röviden bemutattam a Duna COOP Kft. történetét, valamint összegyűjtöttem azokat az adatokat, amelyek utalnak a cég régióban betöltött szerepére. Ezt követően az elméleti részben összefoglaltam azokat a releváns ismereteket, melyekkel tanulmányaim során találkoztam. Bemutattam továbbá azokat a módszereket, melyek alkalmasak az egyes folyamatok feltérképezésére, az abban rejlő potenciálok feltárására. Azért is fontos számunkra, hogy a fejlesztendő pontokat megfelelően beazonosítsuk, mert ezeken keresztül stabilizálhatjuk a cég pozícióját, növelhetjük a vállalat eredményességét. Mivel ezeket az eszközöket elsősorban a termelő vállalatoknál alkalmazzák sikeresen, ezért meg kellett találnom ezek közül azokat, amelyek egy kereskedelmi tevékenységet folytató vállalatnál is alkalmazhatók és azokat adaptálnom kellett. Ahhoz, hogy megfelelően értékelhető eredményeket kapjak, adatgyűjtésre volt szükségem. Ennek során időfelvételi lapot illetve kérdőívet alkalmaztam. Az adatok értékelését nagyban segíti a vizuális ábrázolás, ezért az adatokat táblázatban foglaltam és diagramokon ábrázoltam (például: Pareto diagram, szórás diagram, sugár diagram, spagetti diagram stb.). A munkafolyamatok könnyebb megértése céljából folyamatábrákat készítettem, azok mélyebb elemzésére a tanult módszerek közül például az 5Miért?, illetve a 7M módszert is alkalmaztam. A kapott eredmények rendszerezésére SWOT elemzést, az ok-okozati összefüggések megértésére halszálka diagramot készítettem. Az előző bekezdésben összefoglalt külső és belső tényezők figyelembevételével fogalmaztam meg javaslataimat, melyek elsősorban olyan, a raktározás illetve a disztribúció során alkalmazott korszerű digitális megoldásokat tartalmaznak, melyek a gyakorlatban már több helyen bizonyítottak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Duna Coop Kft., folyamatelemzés, folyamatfejlesztés, logisztika, munkafolyamatok, munkakultúra, raktár, szállítás, vevőközpontúság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2020. Feb. 01. 00:15 |
Utolsó módosítás: | 2020. Feb. 01. 00:15 |
Actions (login required)
Tétel nézet |