Hegedüs Anita (2020) Egy professzionális szolgáltatás kihívásai - igények és válaszlehetőségek. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.
Előnézet |
PDF
hegedüs_anita_2020jan_publikus.pdf Download (2MB) | Előnézet |
Előnézet |
PDF
hegedüs_anita_2020jan_publikus_nyilatkozat.pdf Download (481kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom fő kérdéskörét a számviteli szolgáltatások, mint professzionális szolgáltatásoknál megjelenő menedzsmentkihívások elemzése, valamint az ügyféloldali kihívások felmérése és elemzése jelenti. Kutatásom során vizsgálom, mennyire elégedettek az ügyfelek az általuk fizetett könyvelési díjjal; továbbá, hogy mennyire lehet elkülöníteni az alap- és a kiegészítő szolgáltatások körét e szektorban. Tanulmányozom, hogy milyen gyakran veszik igénybe az ügyfelek az egyes szolgáltatásokat valamint, hogy mely szempontokat tartanak fontosnak az ügyfelek a szolgáltatási folyamat során. Primer kutatási módszerekkel keresem a választ azokra a kérdésekre, hogy mely szempontok alapján választják ki könyvelőjüket, és hogy mennyire elégedettek az ügyfelek jelenlegi könyvelőjükkel. Vizsgálom továbbá, hogy milyen változásokon mentek át a számviteli szolgáltatások a rendszerváltás óta, hogy milyen szolgáltatáselemeknél beszélhetünk professzionalitásról. Diagnosztizálom, hogy milyen kihívásoknak kell jelenleg megfelelni a piac kínálati oldalán, valamint, hogy mennyire gondolkodnak ma proaktívan a szolgáltatók. Primer kutatási módszerek segítségével keresem a választ arra, hogy hogyan készüljenek fel a szolgáltatók a várható változásokra, hogy mely számviteli szolgáltatási területeken várható a robotizáció és hogy hol lehet standardizálni a folyamatokat. Kutatásom célja, hogy feltárjam a számviteli szolgáltatások piacán felmerülő kihívásokat, rangsoroljam azokat, azonosítsam a kiváltó okait, s megkeressem a problémák, kihívások megoldására a megfelelő válaszokat. Célom, hogy ezzel támogassam a számviteli szolgáltatókat, s döntéseik meghozatalához támpontokat adjak. Törekvésem, hogy gyakorlatban hasznosítható megoldási javaslatokat fogalmazzak meg részükre. A kutatásom során kvalitatív és kvantitatív módszereket is alkalmaztam. Kvalitatív módszerek közül a mélyinterjút és a honlapkutatást választottam. A kvantitatív kutatási technikák közül a kérdőíves megkérdezés mellett döntöttem. Kutatásomban felhasználtam azokat a személyes tapasztalatokat is, melyeket több, mint 3 éves duális gyakorlatom alatt egy könyvelőirodában szereztem. E kutatások azt mutatják, hogy jelenleg humánerőforrás gondokkal, technológiai és ügyféloldali problémákkal küzdenek e szervezetek vezetői. Az ügyfelek többsége elégedett számviteli szolgáltatójával és megfelelőnek találja a fizetett könyvelési díj nagyságát, mivel ez elmondásuk szerint arányos az elvégzett munka mennyiségével és minőségével is. A kérdőív alapján jól elhatárolható az alap- és kiegészítő szolgáltatások köre, valamint a szolgáltatási folyamat során legfontosabb tartott szempontok. Dolgozatomban a problémák azonosítása mellett a kihívások kezelésére alkalmas megoldásokkal is foglalkozom.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | automatizáció - automatizálás, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, könyvviteli szolgáltatás - könyvelőiroda, könyvvizsgálati standard, szervezeti stratégia, ügyfélkapcsolat - ügyfélszolgálat - vevőszolgálat | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2020. Feb. 01. 00:15 | ||
Utolsó módosítás: | 2021. Jún. 15. 13:15 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/25250 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/25250 |
Actions (login required)
Tétel nézet |