Gyarmati Judit (2015) Online kommunikáció a szállodaiparban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Online kommunikáció a szállodaiparban - Szakdolgozat - Gyarmati Judit.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az online kommunikáció szerepe egyre növekszik, hiszen az internet annak elterjedésével és fejlődésével már egyre több lehetőséget biztosít a üzleti élet résztvevői számára. Szakdolgozatomban a különböző online kommunikációs eszközöket a szállodaiparra vonatkoztatva mutatom be és elemzem. Dolgozatom alapjaként felhasználtam korábbi tanulmányaimat is, hiszen vendéglátó és szálloda szakos közgazdász végzettséggel rendelkezem. Szakmai tapasztalataimra is hagyatkoztam, hiszen a szállodaiparban mint értékesítési és marketing munkatárs dolgozom. Mindezek mellett kutatásom során vizsgáltam olyan szakirodalmakat, mely egyrészt a szállodaiparra, másrészt a kommunikációra, azon belül is az online kommunikációra vonatkoznak. Mindezeket kombinálom, azaz az online kommunikációt és annak eszközeit specializálva mutatom be a szálláshelyekre vonatkoztatva. Kutatásom során mind a szállodaipar, mind a fogyasztók, azaz a vendégek szemszögéből is vizsgálom a különböző eszközök alkalmazását és hatását interjú és kérdőív révén. Kutatásom előzményeként először is tisztázom a kommunikáció fogalmát és fajtáit, majd bemutatom az online kommunikáció szerepét és jelentőségét a mai társadalomban. Ezután felvázolom a kommunikációs folyamatot a szállodaiparra specializálva, kezdve a potenciális vendégek, azaz a célcsoport elérésének és meggyőzésének lehetőségeivel, majd bemutatom a megerősítő kommunikáció részeként a foglalás és a szálláshelyre érkezés közötti, valamint a tartózkodás alatti információcserét, végül az elutazás után megjelenő kommunikációs utógondozás fontosságát vizsgálom. Szakdolgozatom következő részeként elemzem azokat az online kommunikációs eszközöket, melyeknek kiemelt szerepe van a szállodaiparban. Ezek közül foglalkozom a szálláshelyek saját weboldalával, melynél felvázolom mind a tartalmi elemeket, mind a stilisztikai és arculati vonásokat. A csomagajánlatok és árak megjelenésével kiemelten foglalkozom, hiszen a potenciális vendégek számára kulcsfontosságú, hogy milyen szolgáltatásokat biztosítanak a szállodában az adott ajánlatokon belül. Ezek online kommunikációjának tekintetében felvázolom, hogy milyen elemek elengedhetetlenek az információközlés során. Mivel egy weboldal létezése még nem eredményez fogyasztást is, azaz a potenciális vendégeknek rá is kell találni a honlapokra, így a keresőmarketing részeként a keresőoptimalizálást valamint a keresőhirdetést is kiemelten vizsgálom a szálláshelyek tekintetében. A törzsvendégprogramok bemutatása is elengedhetetlen a szállodai kommunikációs eszközök tekintetében, hiszen a lojalitásprogramok online kommunikációjával elérhetjük a visszatérő vendégek számának növekedését. Ma már nem elegendő csak a saját weboldalon való megjelenés a szállodaiparban, hiszen a szállásfoglaló portálok, a turisztikai weboldalak, a véleménynyilvánító honlapok, valamint az egyre elterjedtebb blogok is kiemelt szerepet töltenek be a szállodaipari online kommunikációban. Kutatásom során részletesen vizsgálom az egyes szállásfoglaló portálokon való megjelenési, kiemelési és értékelési lehetőségeket a potenciális vendégek elérésének érdekében. Az online szájreklám csatornái közül a szállodaiparban legjelentősebbnek számító véleménynyilvánító utazási weboldalakkal (kiemelten a TripAdvisor-ral), valamint az utazás témájú blogokkal foglalkozom. Részletesen elemzem a Facebook adta lehetőségeket, azon belül is a különböző szállodák által alkalmazható hirdetési opciókkal is foglalkozom. A kuponos oldalak közül az utazás és szállásfoglalás témájú honlapokat elemzem azok előnyeinek és veszélyeinek vizsgálatával egyetemben. Az e-mail marketing elemei közül kiemelten foglalkozom a saját és partnerek által kiküldött hírlevelekben való megjelenésekkel, valamint a köszönőlevél elemeit taglalom. Kutatásom keretében Szili Bernadettel, a simontornyai Fried Kastély Szálloda**** és Étterem értékesítési irodájának vezetőjével készítettem interjút. Célom az volt, hogy kiderítsem, hogy milyen tapasztalatokat szereztek az elmúlt évek során a vendégek elérésével és meggyőzésével kapcsolatban az online kommunikációs eszközök alkalmazása által. A szállásfoglalási szokásokat, valamint a szállodák online kommunikációs eszközeit a vendégek szempontjából is vizsgáltam egy kérdőív révén. Felmérésem fő kérdései arra vonatkoztak, hogy az egyes online kommunikációs eszközök milyen befolyással vannak a potenciális vendégekre, azokat mennyire találják figyelemfelkeltőnek, valamint hogy lehetne azokat úgy használni a szállodáknak, hogy a lehető leghatásosabb kommunikációs stratégiát alakítsanak ki, és optimalizálni tudják az ezekre a kommunikációs eszközökre és csatornákra szánt költségeket. Szakdolgozatomban törekedtem arra, hogy a szakirodalmi alapokból a saját tapasztalatok és megfigyelések által, valamint azok primer kutatással történő vizsgálatával az online kommunikációs eszközöket és azok használatát átfogóan bemutassam és elemezzem.
Magyar cím
Online kommunikáció a szállodaiparban
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Társadalmi Kommunikáció és Média Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Online kommunikáció, Szállodaipar, Kommunikációs eszközök, Közösségi oldal |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Feb. 29. 10:59 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 23. 10:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |