Lantos Krisztián Zsolt (2019) A Get Energy Solutions Kft. saját fejlesztésű CRM rendszerének bemutatása. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Lantos_Krisztián_K1GXXW_2019_végleges_1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (797kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban bemutatom a Get Energy Solutions Kft. CRM saját fejlesztésű rendszerét (később gesCRM). Ezt a témát azért választottam, mert jelenleg is a Get Energy Solutions Kft. Digitális üzletágánál dolgozom, ahol feladataim közé tartozik a gesCRM fejlesztése és üzemeltetése. A munkám során sikerült kiismernem a rendszer sajátosságait és előnyeit. A dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy a saját fejlesztésű CRM rendszerrel elégedettebbek-e a felhasználók vagy egy külsős cég által készítettel, valamint a Key Account Manager-ek hogyan vélekednek a jelenlegi és jövőbeli fejlesztésekről. A szekunder kutatásom során bemutattam a CRM vagyis a Customer Relationship Management alapjait. Az ügyfélkapcsolat menedzsment bevezetésének oka, a piac és a vevők igényeinek megváltozása volt. A CRM definiálása után ismertettem a folyamatait és a típusait: az operatív, az analitikus és a kollaboratív CRM rendszert. Betekintést nyújtottam a piacon lévő CRM rendszerekről, ezek közül a SugarCRM, a ZohoCRM és a MiniCRM működését részleteztem, azért, hogy rálátást biztosítsak mely CRM rendszerek helyettesíthetnék a gesCRM-et. Továbbá ismertettem milyen egyedi funkciókkal rendelkeznek a piacon lévő CRM rendszerek, illetve kitértem a fejlesztéseink során használt segítő technológiákra is. Ezenkívül bemutattam a Get Energy Solutions Kft. arculatát. A szervezeti felépítés során sorba vettem, kik és miért használják a CRM-et és bemutattam a szolgáltatásainkat, amikre a CRM segítségével találjuk meg vevőinket. A primer kutatásom során részletes bemutatásra kerültek a gesCRM rendszer menüpontjai. A modulokon végig haladva betekintést nyújtottam, hogy milyen adatokat dolgoz fel és kezel a rendszer, valamint a webes alkalmazást használók szokásait. Ezeket a szokásokat a Key Account Managerek és a vezetők szempontjaiból mutattam be, mivel ez a két csoport, akik a rendszer előnyeit tudják leginkább kihasználni. Végül összefoglaltam az okait annak, hogy miért tértünk át saját fejlesztésű rendszerre. Az egyik legfontosabb oka volt a Get Energy Solutions Kft. komplex szolgáltatásai, egyes szolgáltatások, értékesítése egy másiknak az eladásához vezethet. Továbbá meghatározó indok volt a felhasználók igényei és a rendszer könnyen kezelhetősége és átláthatósága. A kvalitatív interjúk során a Key Account Manager-ek voltak az alanyaim. Kérdéseim célja, hogy elégedettek-e a jelenlegi CRM rendszerrel és milyen fejlesztéseket látnának a programban. A Key Account Manager-ek munkájuk során használtak már másfajta CRM rendszereket, így nagy segítséget tudtak nyújtani, hogy összehasonlíthassam a különböző szoftvereket a gesCRM-mel. Összességében arra az eredményre jutottam, hogy fejlesztéseink egyeznek az értékesítők igényeivel. Ebből következtetve a fejlesztési munkánkat a jó kommunikáció és az informatikusok megfelelő rendszerismerete jellemzi. A másik kérdésemre, hogy melyik CRM rendszerrel elégedettebbek a dolgozók, egybehangzóan a gesCRM-et választották. Az elégedettségük mégsem teljes, mert a szolgáltatások változásával és a vevői igények növekedésével folyamatosan változnak az elvárások. A más cég által készített rendszerekkel a legnagyobb probléma a lassúság, az átláthatatlanság és a személyre szabhatóság hiánya. Az értékesítők szeretnék, hogy ez a rendszer minél jobban a személyükre legyen szabva. Minden információ naprakész legyen és rendelkezésükre álljon, valamint mindent intézzen el nekik, mint egy asszisztens, aki folyamatosan mellettük van, hogy kizárólag az értékesítésre koncentrálhassanak.
Magyar cím
A Get Energy Solutions Kft. saját fejlesztésű CRM rendszerének bemutatása
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, Szoftver, Fejlesztés |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Lantos Krisztián |
Rekord készítés dátuma: | 2019. Dec. 16. 10:05 |
Utolsó módosítás: | 2019. Dec. 16. 10:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |