Farkas Alexandra (2015) Új Vitara ÉLETRE VALÓ - a legújabb Suzuki modell piaci bevezetése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Farkas Alexandra JV8TZZ.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (2MB) |
|
PDF
Suzuki Tafák.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (187kB) |
|
PDF
Suzuki Fort.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (242kB) |
|
PDF
Suzuki Gusztáv.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (220kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom megírásának célja az volt, hogy megvizsgáljam a Suzuki legújabb modelljének, a Suzuki Vitara bevezetésének sikerességét. A modell 2015. március 5. délutántól megtekinthető volt minden egyes Suzuki márkakereskedésben. A Suzuki Vitara bevezetésének kampánya 3 hónapos, 2015 márciusától 2015. május végig tart. A kutatásomban az idő szűkössége végett a bevezetés kampányának 1 hónapos eredményét tudom összegezni. Annak érdekében, hogy minél reprezentatív eredményt kapjak szekunder és primer kutatást is végeztem. Kutatásaim során felmértem a Suzuki külső környezetét STEEP elemzés segítségével, belső környezeti elemzést végeztem SWOT analízissel, majd a vásárlási igényeket, vásárlási magatartást részleteztem. Szekunder kutatásom során megvizsgáltam a termékhez kapcsolódó szolgáltatások körét, a Suzuki Vitara és konkurenciájának (Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Citroen C4 Cactus, Peugeot 2008) árazását. Kitértem a célközönség megismertetésére, és az új modell bevezetését szolgáló marketingkommunikációs eszközökre. Szekunder adatgyűjtésem eredményeiből egyértelműen levonható az a következtetés, hogy a Suzuki Vitara magas minőséget képvisel, a versenytársaihoz képest magasan tarol a 2015. márciusi adatok alapján, bevezetési kampánya sokrétű, színvonalas kommunikációs eszközök révén zajlik. A Suzuki Vitara bevezetési kampányáról elmondható, hogy nagyszámú réteget próbál elérni, minden lehetőséget megragadva arra, hogy eljusson az emberekhez a Vitara üzenete: Az új Vitara „ÉLETRE VALÓ”. Primer kutatást abból a célból készítettem el, a Suzuki márkáról, a Suzuki Vitaráról összegyűjtött szekunder információk visszaigazolást kapjanak, valamint a márkakereskedőink és potenciális ügyfelek szemszögéből is szerettem volna megvizsgálni a Suzuki márkáról, a Suzuki Vitaráról alkotott véleményeket. Primer kutatásom 3 részből tevődik össze. Első részben 3 márkakereskedéssel folytattam mélyinterjút a Vitara bevezetése előtt. 2015. március 4-én mentem el személyesen hozzájuk és számításaikról érdeklődtem. Mit gondolnak az új Vitaráról, mennyire lesz népszerű a potenciális ügyfelek körében, melyik korosztály véleményük szerint a Vitara célközönsége, hogyan ítélik meg a Vitara városi terepjárót a konkurenciáival szemben és mit gondolnak a Vitara árazásáról, mennyire lesz eladható a termék. Márkakereskedéseink visszajelzéseik pozitívak voltak, várakozásukat felül múlta az új Suzuki Vitara. Primer kutatásom következő részében 2 darab kérdőívet készítettem. Az első kérdőívem 2015.02.21 és 2015.03.01 között volt elérhető. Felmérésem tárgya a még be nem vezetett új modell ismeretsége volt. A második kérdőívem kitöltésére 8 nap állt rendelkezésre, 2015. április18-2015. április 26 között. 104 elemszámú minta alapján vontam le a következtetéseimet. A kutatásaim eredményét táblázatokon és ábrákon összegeztem. A válaszokból kiderül, hogy a potenciális vásárlók többsége találkozott már valamilyen formában az új Vitara modellel. Összehasonlítások alapján a Suzuki Vitara modell, mint a szekunder kutatásom, mint a primer kutatásom alapján nagy sikernek örvendhet. A versenytársaival szemben elért eredménye megkérdőjelezhetetlen. A Vitara árazása jól sikerült, melyet igazol a márciusi eladott mennyiség is, és a primer kutatásom alapján kapott visszajelzések is. A marketingkommunikációs eszközök közül a legfontosabb a televíziós reklám, majd követi a Vitara sajtó megjelenése. Megállapítottam továbbá, hogy a középfelszereltség, a GL+ típusú gépjárművek a magyar piacon a kelendőbbek. Ár-érték arányban ennél a felszereltségi szintnél kapnak a legtöbbet. Primer kutatásom során megvizsgáltam, hogy melyek azok a tényezők, amelyek a legfontosabbak egy modell kiválasztása során. A kapott értékem alapján, akik Suzuki Vitarát vásárolnának, azoknak az ár-érték arány, a megbízhatóság, a szép dizájn, a költséghatékony üzemeltetés, a márkahűség, egyediség, a vezetésben talált örömök, a helyben szervizelhetőség és a korszerű technológia a fő értékek. Mindezen felül megtudtam, hogy
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Vitara, Suzuki, gépjármű, Autópiac, Személyautó értékesítés, piaci bevezetése, gépjármű kereskedelem |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Feb. 11. 14:16 |
Utolsó módosítás: | 2016. Feb. 11. 14:16 |
Actions (login required)
Tétel nézet |