Vékony Balázs (2015) A Normaflore probiotikus gyógyszer marketingkommunikációjának és az alkalmazott reklámeszközök hatékonyságának vizsgálata, valamint a probiotikus gyógyszerek fogyasztói megítélése a magyarországi piacon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Vékony Balázs (MNB92K).pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (2MB) |
|
PDF
Vékony Balázs (MNB92K) szinopszis.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (22kB) |
Absztrakt (kivonat)
Témaválasztásom elsősorban a gyógyszeripari, és azon belül is az OTC – azaz vény nélkül kapható – termékek piacán szerzett tapasztalatomhoz köthető. Az egyre csak erősödő és növekvő OTC piacon belül egy olyan kategóriát választottam, amely viszonylag új, de ennek ellenére gyorsan fejlődik, prosperál. A probiotikumok nagyjából tíz éves múlttal rendelkeznek Magyarországon, a Normaflore teremtette meg itthon ezt a piacot, ez a márka végezte a fogyasztói, ill. szakértői edukáció javát. A historikus előnnyel rendelkező Normaflore abszolút piacvezető a maga több mint 60%-os piacrészével, azonban a kategória – és természetesen a teljes OTC piac – esetében folyamatos a változás, a mozgolódás, nem nyugszanak a versenytársak. Szakdolgozatom elsődleges célja az volt, hogy megvizsgáljam a kategóriateremtő gyógyszer, azaz a Normaflore helyzetét, a márka alkalmazott reklámeszközeit és azok hatékonyságát, valamint képet kapjak arról, hogy mennyire ismerik a fogyasztók a probiotikumok piacát, ill. hogyan ítélik meg azt. A kutatásom szekunder adatelemzéssel foglalkozó részében feltérképeztem a magyarországi gyógyszerpiac helyzetét, alaposan megvizsgáltam a probiotikumok piacát és az egyes szereplőket, valamint a kategórián belüli reklámtevékenységeket – külön hangsúlyt fektetve a Sanofi termékére. A primer kutatásom során először egy online kérdőív segítségével vizsgáltam meg ezt a specifikus piacot és a fogyasztói preferenciákat, majd a kérdőíves megkérdezést követően szakértői interjúkat végeztem annak érdekében, hogy még átfogóbb képet kaphassak a piacról.
Magyar cím
A Normaflore probiotikus gyógyszer marketingkommunikációjának és az alkalmazott reklámeszközök hatékonyságának vizsgálata, valamint a probiotikus gyógyszerek fogyasztói megítélése a magyarországi piacon
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Marketing |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Turányi Nóra |
Rekord készítés dátuma: | 2016. Feb. 11. 15:45 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 11:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |