Gyöngyösi Edina (2014) Egy nemzetközi óvoda marketing és kommunikációs lehetőségei. Külkereskedelmi Kar.
PDF
GyongyosiEdina_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom készítése során a nemzetközi óvodák által nyújtott szolgáltatásokat kutattam és elemeztem a szolgáltatásokra kiterjesztett marketing mix segítségével, a 7P mentén. Az alapos munka elérése érdekében kiemeltem egy hozzám közel álló tizenkettedik kerületi, a piacvezetésért küzdő nevelési intézményt, és pedagógusi végzettségemet félretéve közgazdászi szemmel vizsgáltam, hogy bemutathassam és javaslataimmal segíthessek marketingkommunikációja fejlesztésén. Az A-Z International Centre for Children egy többcélú nevelési intézmény, azaz bölcsődei és óvodai feladatokat is ellát. Már a missziójából is rögtön látható mennyire gyerekközpontú a vezetők gondolkodása, amire a 7P minden eleme épül. A szolgáltatás heterogén, azaz mindig változó, hiszen igény szerint alakítják a szolgáltatást nyújtó pedagógusok, ami nemzetközi óvoda lévén gyakran eltérő a családok körében. A szolgáltatástermék ugyan sztenderdizált a napirend szempontjából, kiegészítő termékek segítségével és egyéni fejlesztéssel azonban adaptálható a gyerekek igényei alapján. Az adaptálás megfigyelhető az árazásban is, ahol ártaktikai lépésekkel biztosítja magát az óvoda az igénybevevők lojalitásáról. Az elégedettség növelése, szinten tartása érdekében kedvezményt nyújtanak egy-egy kiegészítő szolgáltatásra, illetve a teljes tandíjra visszatérő gyerekek, valamint testvérek érkezése esetén, ezzel is ösztönözve a gyerekek számára szükséges családias, baráti hangulat kialakítását. Az intézmény alapelvéből ered a tárgyi környezet gyerekbarát kialakítása, valamint a folyamat állandó változtatása is. A kulturális különbségekből adódó differenciák kiegyenlítése érdekében a napi-, és heti renden kívül a tanterv is megváltoztatható. Ezt az alkalmazkodási hajlandóságot sok család pozitívumként használja fel döntésük „lehetőségek összehasonlítása” fázisában. Az óvodába, kiválasztása után, beiratkozni közvetlenül az épületben lehet, a szolgáltatás nem tárolható jellegéből adódó kieső bevételt az óvoda az ígéret eladásával igyekszik megelőzni. Az intézmény szolgáltatásait tehát közvetett módon, egy vagy több évvel a gyermek beíratása előtt, az ígéret megvásárlásával is igénybe lehet venni. Primer kutatásom, mélyinterjúm során egyértelműen kiderült, hogy az óvoda célja a marketingkommunikációba a lehető legkevesebb erőforrás befektetése a kapacitás gyors eléréséből adódó kommunikációra való igényhiány miatt. Ebből, s a szolgáltatás megfoghatatlanságából adódóan egyértelműen a legkevésbé költséges reklámformára, a szóbeszédre alapozzák kommunikációjukat, melynek működésének hasznosságát kvantitatív, kérdőíves kutatásommal bizonyítottam be. A szájreklám eredményességéhez az igénybevevők által megfogalmazott értékek meghatározása szükséges, hogy azokat üzenet formájában, hangsúlyozva közvetíteni lehessen a potenciális igénybevevők felé. Az A-Z legkiemelkedőbb értéke a hangulata, melyet a fizikai környezet mellett az emberi tényező is befolyásol. A frontvonal elégedettsége elengedhetetlen az igénybevevők elégedettségének eléréséhez, a szolgáltatás elválaszthatatlanságából adódóan. A hangulat közvetítése a hagyományos marketingkommunikációs csatornák többségén lehetetlen, szájreklámmal és személyes eladással azonban eredményes. A fent említett üzenetközvetítés lehetetlensége miatt nem érdemes az online és offline kommunikációs formákba sok erőforrást fektetni, a meglévő csatornák fejlesztése azonban elengedhetetlen a különböző rendezvények, személyes találkozások gördülékenyen való lezajlása érdekében. Az intézmény honlapját, blogját és facebook oldalát magába foglaló online frontvonalat a potenciális igénybevevők bizalmának elnyerése érdekében fejleszteni kell, hiszen kevés befektetést igénylő mégis rendkívül eredményes módszerek ezek. Kutatásomból az is kiderült, hogy az aktuális igénybevevők az e-mailt tekintik legmegbízhatóbb információforrásnak, tehát ezt a csatornát érdemes a kapcsolattartás és a direkt marketing alapjául venni. A hirdetéseket érdemes társoldalakon elhelyezni, valamint a fizetett offline hirdetések helyett a közelben lévő owned felületeket kihasználni. Az offline hirdetéseket érdemes azonnal online felületre irányítani, integrált marketingkommunikációt alkalmazni, mert kutatásomból kiderült, offline hirdetésből szerzett információikat mindig online kutatással támasztják alá a szülők. Következtetésként levonhatom tehát, hogy a szájreklám táplálásával és integrált marketing használatával elérhető az A-Z International Centre for Children hosszú távú célja, missziója: a gyerekek játszva fejlődve, biztonságos környezetben, szórakozva tölthetik napjaikat.
Magyar cím
Egy nemzetközi óvoda marketing és kommunikációs lehetőségei
Angol cím
-
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Kommunikáció, Gyermekek, Nevelés |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Turányi Nóra |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Már. 05. 12:06 |
Utolsó módosítás: | 2015. Okt. 16. 12:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |