The E-Commerce Activities and Shopping Experience of IKEA

Kispál Miklós Áron (2019) The E-Commerce Activities and Shopping Experience of IKEA. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Miklos Kispal Thesis (végleges).pdf] PDF
Miklos Kispal Thesis (végleges).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom megírása új és izgalmas tapasztalat volt azéletemben. Több mint három hónapot töltöttem a kutatással; az online kérdőív elkészítésével és a szakemberekkel készített interjúkkal. Ezek segítettek megérteni és a megszerzett tudást a megfelelő helyre helyezni a kutatásomban. Kezdetben a dolgozatot kizárólag az IKEA e-kereskedelmi stratégiáiról szerettem volna írni, de a folyamatos kutatás és a rendelkezésre álló új információk révén az út új irányokba vitt, további kérdések merültek fel, és új témákhoz vezettek, beleértve a fenntarthatóságot, a vásárlási élményt, valamint az újonnan bevezetett bútorkölcsönzési programot, amely kitűnűen kiegészíti a cég széleskörű szolgáltatás listáját, lehetővé téve az vásárlók számára, hogy hozzájuthassanak a számukra tetsző termékekhez anélkül, hogy azt megvásárolnák. Mindez azzal az előnnyel jár, hogy segíti a fenntarthatóságot és nem keletkezik további felesleges hulladék. A másodlagos kutatásom során érdekes ötleteket és stratégiákat találtam az IKEA által alkalmazott módszerek széleskürű listájában, amelyek annak közel 80 éves sikerének a kulcsa. Ingvar Kampradot, a cég alapítóját és a legfőbb mögötte álló embert gyakran üzleti zseninek nevezik. Hányattatott körülmények között nőtt fel Svédországban, ahol később létrehozta ezt a világszintű birodalmat, amely a hagyományokra, a minimalista stílusra és a kedvező árakra épült, ezzel egyidejűleg jó minőségű termékeket kínálva az ügyfelek számára. Kamprad metódusa és üzleti ötletei bárki számára kitűnő példaként szolgálhatnak. Stratégiái, ideértve a lapos csomagolású és a "csináld magad" bútorrendszerek feltalálását megelőzték korukat. Teljesen megváltoztatta a bútor kereskedelmet és az évek folyamán egy nemzetközi ellátási láncot épített fel, amely a társaság fő motorja. További sikerei között említhető a bevezetett új szintű vásárlási élmény, ideértve az étkezési lehetőségeket, a gyermek játszóházat és azőrző területet. Az online kérdőívben a válaszadók kiemelkedő fontosságúnak tartották a vásárlási élményt és egyúttal hatással érzik azt a vásárlásukra; élvezik, hogy a vásárlás inkább a barátok és a családtagok körében eltöltött program, mintsem egy kötelezően elvégzendő feladat. A vállalat innovatív képessége az utóbbi időkben elérte a fenntarthatóságot szolgáló projektjeit, újrahasznosított termékeit és pop-up üzletek megnyitását a világ nagyobb városaiban. Az IKEA valóban megérti az ügyfelek igényeit, ezt a folyamatos piackutatás magyarázza. Ezenkívül a cég megnyitotta az online vásárlási lehetőségét, amely kiemelkedő sikerré vált, és ezáltal átvezetve a céget a XXI. századba. Ha az IKEA továbbra is folytatja az innovatív ötleteit és kiváló marketing stratégiáját, akkor a sikere a jövőben is töretlen maradhat.

Magyar cím

E-kereskedelem és felhasználói élmény az IKEA-ban

Angol cím

The E-Commerce Activites and Shopping Experience of IKEA

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdálkodás (angol nyelven)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Online Kereskedelem, IKEA, Fogyasztói magatartás, Fogyasztói élmények
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2019. Dec. 09. 10:32
Utolsó módosítás: 2020. Feb. 28. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet