Balance Jógastúdió. Külső és belső vállalati kommunikáció Marketing és PR a gyakorlatban

Narancsik Virág (2015) Balance Jógastúdió. Külső és belső vállalati kommunikáció Marketing és PR a gyakorlatban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-végleges-tartalomjegyzékes.pdf] PDF
Szakdolgozat-végleges-tartalomjegyzékes.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témájául saját két éve üzemelő vállalkozásom külső és belső kommunikációját választottam. Azért szerettem volna mindenképpen ezt a témát feldolgozni, mert teljesen átlátom a kommunikációt, ez egy mikro vállalkozás én vagyok egy személyben maga a jógastúdió. Én oktatok, én intézek mindent, én szervezem a kapcsolatokat, és a rendezvényeket, így teljes mértékben a kezemben tartom a vállalati kommunikáció marketing és PR részét is, mely dolgozatom gerincét adja. Bemutatom az egész Fittbody Sport egyesületet, és a Fittbody Sport Kft.-t melyek nélkül a jógastúdió működésképtelen lenne. A stratégiáit, a vállalati filozófiát és az arculatot is ismertetem. Írok a csapatról is mert volt amikor igénybe vettem mások segítségét is, nagyobb volumenű projektek kivitelezésénél. Kiemeltem egy workshopot, melynek rendezvényszervezési munkálatait részletesen leírtam, a Fittbody Sport Egyesület külön segített, a Balance Jógastúdió az egyesület Jóga Szakosztálya. Azért választottam külön a workshopot az imázs alakításának fegyvereként, mert ez rendezvény egy nagyon jó PR fogás volt, rengeteg új ügyfelet hozott. Nem egyszerű tető alá hozni egy ilyen workshopot, de kaptam hozzá kell szakmai támogatást – édesanyám maga is rendezvényszervező, így sokat tudott segíteni. Hozzátenném, hogy teltházzal ment a rendezvény, és tényleg sikert aratott, mindenki, aki eljött elégedetten távozott. Beemeltem a jelenlegi dolgozatba egy részt, egy korábbi munkámból is, melyet édesanyám munkahelyéről írtam, és a rendezvényszervezés elméleti alapjait nekem ott sikerült elsajátítani - tervezés, szervezés és kivitelezés, a lehető legegyszerűbben. Körültekintőnek kell lenni, és minden lehetőséget számításba kell venni. Dolgozatomban ezen kívül részletesen feldolgoztam Cialdini Hatás című művét, mert az alapján gondolkoztam, és terveztem meg a hosszú távú vállalati stratégiát, és a taktikai lépéseket is a könyv elméleti keretei szerint ültettem át a gyakorlatba. Utalok még Aronson egyik munkájára is mely szintén a befolyás technikáival foglalkozik, ez a mű a Történtek hibák, de nem én tehetek róluk. A Balance Jógastúdió teljes arculatát a grafikai elemekkel együtt én terveztem meg, ezért rengeteg grafikai munkámat csatoltam a dolgozathoz mellékletként, illusztrálva az épp aktuális fejezeteket. Kiemelten foglalkozom az írásomban a self-brandinggel, és a saját személyes blogommal. Statisztikákat emeltem be, melyek mutatják, hogy egyenes arányosságban nő az emberek elérése a vendégkör bővülésével. A saját személyes Facebook profilomra is különösen kínosan ügyelek, hiszen a hírnév törékeny dolog. A hírnévmenedzsment elméleti alapjait Szeles Péter munkái alapján sajátítottam el. Marketinggel külön nem foglalkozom a dolgozatomban, mert a PR tevékenységgel összefonódva jelenik meg a social média megoldásokban. Egy kihelyezett plakátom van, de úgy tűnik ez is elég ahhoz, hogy annyi vendéget bevonzzon, ami engem elégedetté tesz. Tehát a szakdolgozom az elégedett kisvállalkozó története. Piackutatást is végeztem melynek eredményeit részletesen ismertetek a dolgozat végén. Leírom az indulástól kezdve, hogy hogyan jutottam el arra a pontra két év alatt, ahol most tartok, és milyen PR eszközöket használtam fel céljaim, távlati vízióim megvalósításához. A fő témák tehát a Facebook-on történő kommunikáció, a személyes megjelenés, és sikeres kongruens magatartás, valamint a hírnév menedzselése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Társadalmi Kommunikáció és Média Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és Médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Public Relations, Vállalati kommunikáció, Marketing, Balance Jógastúdió
Felhasználói azonosító szám (ID): Hegedűsné Orbán Éva
Rekord készítés dátuma: 2016. Már. 23. 14:03
Utolsó módosítás: 2021. Már. 18. 12:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet