Herczeg Miklós (2019) Az oroszlán a szállodai luxusmárkák piacán. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Herczeg_Miklós_VJZTN5.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (871kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a The Ritz-Carlton szállodalánc filozófiáját, megjelenését vizsgáltam a The RitzCarlton Budapest szálloda piaci pozícióján keresztül, a következő kérdések alapján: 1. A The Ritz-Carlton mint, brand miért is különleges a luxusmárkák piacán? 2. A Budapesti luxus szálloda piacon a The Ritz-Carlto Budapest hol helyezkedik el? 3. A The Ritz-Carlton Budapest piaci helyzete hogyan változik az új piaci belépők következtében? A kutatás módszereként tartalom elemző módszer segítségével vizsgáltam a The Ritz-Carlton szállodalánc történelmét, a szállodalánc különleges világát a brand sztenderdeken és vállalati kultúrán, filozófián keresztül. A kutatás során felmerült kérdésekre a The Ritz-Carlton Budapest Quality managerével kerestem a válaszokat. Továbbá ugyan ezen módszer segítségével kutattam a budapesti 5*-os szálloda piacot és a luxus szálloda piacot. A kutatás folyamán felmerült kérdésekre félig strukturált interjú segítségével kerestem a válaszokat a The Ritz-Carlton Budapest Revenue managerével, Marriott Hotels Budapest Claster Revenue managerével, valamint a The Ritz-Carlton Budapest pénzügyi igazgatójával. Az interjúk és az elvégzett kutató munka következtében felmerült további kérdéseket a The Ritz-Carlton Budapest szálloda igazgatójával együtt egy kötetlen beszélgetés formájában vitattuk meg. Kutatásom alapján megállapítottam a The Ritz-Carlton Budapest piaci pozícióját Rate-Value mátrix alkalmazásával. Feltártam a budapesti 5*-os és Luxus szállodapiachoz kapcsolódó szállodák minősítésének problémakörét. Továbbá a The Ritz-Carlton Budapest megjelenése és az általa nyújtott szolgáltatások minősége és mennyisége alapján megállapítottam, hogy az oroszlán hol helyezkedik el a budapesti Luxus szálloda piacon.
Magyar cím
Az oroszlán a szállodai luxusmárkák piacán
Angol cím
The lion in the Budapest luxury hotel market
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | The Ritz-Carlton, Budapest, Budapesti szállodapiac, luxus szállodapiac, Marriott International, Oroszlán |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Meleg Gizella |
Rekord készítés dátuma: | 2019. Nov. 27. 13:15 |
Utolsó módosítás: | 2020. Feb. 26. 13:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |