Kiss Katalin (2019) Fuvarrendelési folyamat automatizálása a Bosch TMC-ben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. November 27.. Download (1MB) |
|
PDF
HivatalosBejegyzes.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. November 27.. Download (110kB) |
Absztrakt (kivonat)
Duálisos hallgatóként több mint 3 éve a Robert Bosch Kft. Európai Logisztikai Központjában (továbbiakban TMC) dolgozom. Tavaly óta a Tengeri és légi szállítmányozási osztály (továbbiakban S&A) implementációs csapatának vagyok tagja. Szakdolgozati témám a jelenlegi munkakörömhöz szervesen kapcsolódik, mivel az automatizált fuvarmegrendelések bevezetéséről szól. A TMC célja az európai Bosch gyárak logisztikájának átvétele és egységes kezelése, azoknál a fuvaroknál, ahol a Bosch a fizető fél. A S&A foglalkozik az interkontinentális fuvarok megszervezésével, pl. USA-ba, Mexikóba vagy Kínába. A fuvarok megszervezéséhez egy külsős cég rendszerét, az úgynevezett TMS-t (Transport Management System) használja, ami 3 komponensből – adatközpont (DC) , vizualizációs- és karbantartó rendszer (Vista), fuvarrendelést lebonyolító rendszer (iNet) - áll össze. A S&A többfajta fuvarrendelési folyamatot kínál vevőinek. Ezek a fuvarrendelési folyamatok lehetnek mind manuálisak és mind automatizáltak. Szakdolgozatomban a Bosch gyárak automatizált fuvarmegrendelési folyamatainak bevezetésével foglalkozom. Az automata folyamatok kiépítésének fő lépése a TMS rendszer és a gyári SAP összekapcsolása EDI-n keresztül. Attól függően, hogy melyik SAP-t lehet összekapcsolni a TMS-sel, két folyamatot különböztetünk meg: 1. Az Inbound folyamat, amikor a fogadó gyárba érkező fuvarmegrendeléseket automatizálják. 2. Az Outbound folyamat, amikor a feladó gyárból induló fuvarmegrendeléseket automatizálják. A két folyamat közül az Outbound-t vizsgálom részletesen. Kutatási témám informatikai és logisztikai szempontból vizsgálja, hogyan megy végbe a két rendszer – a TMC TMS-e és a feladó Bosch gyárak SAP-jának az elektronikus úton való összeköttetése és egy rendszerbe való implementációja. Ahhoz, hogy ezt teljes körűen össze tudjam foglalni, be szeretném mutatni dolgozatomban a következőket: - A szervezet és az osztályom rövid bemutatása, főbb feladatköreinek megemlítése; - A TMC által használt elektronikus rendszerek bemutatása; - A TMC által kínált fuvarmegrendelések: TO generálási folyamatokat bemutatása; - Az Outbound folyamatok bemutatása; - A projekt keretén belül szeretnék több gyári implementáción is dolgozni, ahol ezeket a folyamatokat fuvarmegrendelésre fogják alkalmazni. Szakdolgozatom célja lesz leírni a gyári implementációk során tett lépéseket, valamint összegyűjteni a tapasztalatokat és ezáltal meghatározni, hogy mik voltak az erősségek és a fejlesztendő területek azért, hogy az elkövetkezendő implementációknak egy biztos alapot tudjunk nyújtani. A téma feldolgozására főleg céges, elektronikus anyagok állnak rendelkezésemre. Hipotéziseimet kvantitatív és kvalitatív módszerekkel is szeretném igazolni. Ezért egyrészről szeretnék mélyinterjút készíteni az eredmények alátámasztására az implementációban résztvevő Bosch gyárak egy-egy munkatársával. Továbbá szeretném azt is vizsgálni, hogy ezek az implementációk milyen hatással lesznek a munkafolyamatokra, valamint, hogy milyen idő- és vagy munkaerő költséget tudnak vele megspórolni az érintett felek és erre nemcsak becsült értéket adni, hanem ha a körülmények adottak, akkor valós mérésekkel alátámasztani. A következő hipotéziseket állítottam fel: 1. A folyamatautomatizálás humámerőforrás-megtérülést jelent a bevezető gyáraknak. 2. A folyamatautomatizálás operációban keletkező költségmegtakarításhoz vezet. 3. A folyamatautomatizálás a Dead freight költségét jelentős mértékben csökkenti. A kutatások alapján az első hipotézis beigazolódott, mivel a gyári interjúk alapján lényegesen kevesebb időbe telik a fuvarrendelés elkészítése. A második hipotézis csak részben igazolódott be, azért mert a törölt TO-k költségét csökkenti a folyamatautomatizálás, valamint az operációban kevesebb kommunikációt igényel a többi fuvarrendeléshez képest, azonban a QC során felmerülő problémák miatt ezt a folyamatot még nem lehetett teljesen automatizálni. A harmadik hipotézisem is beigazolódott, mivel a fuvarozás során felmerülő problémák nagy részét ki lehet küszöbölni az automata beállításokkal, ezáltal a Dead freight költsége minimalizálható.
Magyar cím
Fuvarrendelési folyamat automatizálása a Bosch TMC-ben
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Automatizáció, Fuvarrendelés, EDI kapcsolat, SAP, Robert Bosch Kft |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Turányi Nóra |
Rekord készítés dátuma: | 2019. Nov. 27. 08:58 |
Utolsó módosítás: | 2020. Feb. 26. 13:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |