Arató Zsuzsa (2015) Az utazási irodák online marketingtevékenységének összehasonlító elemzése a fogyasztó szokások változásának tükrében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Arató Zsuzsa. Szakdolgozat.végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat azzal a céllal készült, hogy a fogyasztók utazási szokásainak feltérképezésével bemutassa, hogy milyen módon változott meg az utazási irodák marketingtevékenysége, melyek azok az eszközök, amelyek használatával a szolgáltatók a folyamatosan változó fogyasztói magatartására reagálni tudnak, s amelyekkel egy utazási iroda sikeres lehet a turisztikai piacon. A szerző a dolgozat során elsőként a szekunder kutatásának keretében a szakirodalmi áttekintés segítségével, a dolgozat kutatási témájának elméleti alapjait mutatja be, amelyben többek között ismertetésre kerültek a turizmus ágazat sajátosságai, jelenlegi helyzete, a magyar lakosság utazási szokásai, az aktuális online turisztikai trendek, az utazási irodák piacának bemutatása, valamint az online marketing megjelenésével, s elterjedésével végbement változások a turisztikai fogyasztók és az utazási irodák tevékenységének területén. A szerző ezt követően, a primer kutatása keretében négy utazási iroda, az IBUSZ, a Sun & Fun, a Neckermann, illetve a Time2Travel marketing szakembereivel készített interjút, akikkel az irodák online marketingtevékenységének, a fogyasztók szokásairól szerzett tapasztalatiknak, valamint az utazási szektor jövőbeni kilátásainak témáját érintették. A kutatások eredményei alapján, az utazási irodák tevékenységében további fejlesztési lehetőség az online tevékenységek még szélesebb spektrumú alkalmazása, valamint az ajánlatok integrált kampányokba való összeállítása és hirdetése, ezáltal is mind szélesebb fogyasztói kör elérése, az ismertség növelése, s ebből adódóan eredményességének és sikerességének növekedése.
Magyar cím
Az utazási irodák online marketingtevékenységének összehasonlító elemzése a fogyasztói szokások változásának tükrében
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | utazási iroda, Online marketing, Fogyasztói szokások, utazásszervezés és -közvetítés, IBUSZ Utazási Irodák Kft., Sun & Fun Holidays Magyarország, Time2Travel, Neckermann Magyarország |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Meleg Gizella |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Máj. 06. 16:28 |
Utolsó módosítás: | 2015. Szep. 10. 15:00 |
Actions (login required)
Tétel nézet |