Eszközök használata a coachingban, a használat szempontjai, az eszközök csoportosításai

Pásztóy Boglárka (2019) Eszközök használata a coachingban, a használat szempontjai, az eszközök csoportosításai. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat BGE_végleges.pdf] PDF
Szakdolgozat BGE_végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (983kB)
[thumbnail of Pásztóy nyilatkozat.pdf] PDF
Pásztóy nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (20kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban arra kerestem a választ, hogy milyen szempontok segíthetnek eszközt választani egy coachnak az ülések során. Hiszen tengernyi eszköz áll rendelkezésre és célszerű lenne rendet tenni, rendszert látni, osztályozni a lehetőségeket. Mégis melyik eszközt a leghatékonyabb egy konkrét esetben használnom? Mégis mi alapján döntsek? A pszichológia nem egy kiszámítható, pontosan mérhető tudomány, de valami kapaszkodót mégiscsak hasznos lenne találni. Dolgozatomban az önreflexióról is írok: az ügyfélfolyamatok elemzése segítségével önképzési tervet dolgoztam ki. Erre a kérdésre válaszokat egy interjútól, a szakirodalom olvasásától, egy kérdőíves kutatástól vártam. Saját ügyfélfolyamataim is szolgáltattak információt, ezeket is megvizsgáltam. Elképzelésem az volt, hogy a szakirodalomban találok bizonyos szempontok szerint osztályozott eszközöket, amely csoportosításnak az a célja, hogy támpontot nyújtson gyakorlott és kevésbé gyakorlott coachoknak a megfelelő eszköz kiválasztásához. Hiszen különböző, de általánosítható helyzetekkel áll szemben egy coach, és bizonyos szempontok mindig adottak. Adott például, hogy az ügyfél minden esetben vagy férfi, vagy nő, vagy vezető, vagy beosztott, vagy mindkettő egyszerre, valamilyen nemzetiségű, korú és így tovább. A helyzetek is visszatérőek, hiszen gyakoriak a mások motiválásával, a döntéskényszerrel vagy éppen az időhiánnyal kapcsolatos témák. Adott lehet egy kérdés egy kezdő coachtól, akinek egy magyar, 60 éves, női felsővezető az ügyfele, és a cég eladása a témája, vajon milyen eszközt vessen be. Ugyanez a coach, az előbbi esetben használt eszközt használja vajon, ha egy brit, 28 éves, férfi ügyvezető keresi meg az cég eladásának a dilemmájával? Lehet- e találni valamilyen kapcsolatot, összefüggést, rendszert ezek között az adott jellemzők között? Választ találni a felvetésre egy egész csapat kutatómunkája szükséges, én csak arra teszek kísérletet, hogy átgondoljam, nekem mi segítene, megnézzem, a szakirodalom mit kínál, és megkérdezzem gyakorló szakemberek véleményét.

Magyar cím

Eszközök használata a coachingban, a használat szempontjai, az eszközök csoportosításai

Angol cím

Using tools in coaching, rules of usage, classification of coaching tools

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Business Coach

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: Eszközök csoportosítása, Coaching, Eszköz választása
Felhasználói azonosító szám (ID): Pásztóy Boglárka
Rekord készítés dátuma: 2019. Okt. 15. 14:01
Utolsó módosítás: 2019. Okt. 15. 14:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet