Fehér Richárd (2019) Toborzás, ösztönzés, motiváció. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.
Preview |
PDF
fehér_richárd_2019máj_publikus.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Primer kutatás ismertetése: Kvalitatív, ezen belül mélyinterjús módszert alkalmaztam, melynek segítségével az átlagos munkavállalók véleményét is figyelembe tudtam venni. A szekunder kutatás megvalósításához eltérő külső és belső források álltak a rendelkezésemre. A tudományos szempontú információk igénybevételéhez számos szakirodalmi forráshoz, elektronikus dokumentumhoz fértem hozzá. Dolgozatomban a toborzás, ösztönzés folyamatát próbáltam bemutatni, valamint motivációt. Kutatásaim során az derült ki számomra, hogy az ösztönzésmenedzsmentnek fontos szerepe van. Nehéz jó munkaerő találni és a konkurens vállalatok megpróbálják őket átcsábítani őket magukhoz, hogy az ő csapatukat erősítsék. Az új munkaerő felvétele sok költséggel és idővel jár. Ezen okok miatt fontos, hogy a jó munkaerőt meg is tudjuk tartani és ebben nagy szerepe van az ösztönzésnek, hogy a munkavállalók motiváltak legyenek. A dolgozat elkészítése során nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a munkavállalók ösztönzése összetett és bonyolult feladat, amely nagy kihívást jelent a menedzsment számára. Elengedhetetlen az ösztönzésmenedzsment megfelelő használata ahhoz, hogy a munkavállalók kötődjenek a céghez és minden képességüket bevetve segítsék a vállalatot a fejlődésben és a célok elérésében. Szakdolgozatom megírása során igyekeztem kideríteni, hogy mivel lehet motiválni a munkavállalókat. Mivel minden ember más és mindenkit más motivál, ezért a legjobb az lenne, ha mindenki számára személyre szabott ösztönzési stratégiát alkalmaznának a vállalatok, de ez a gyakorlatban sajnos nem kivitelezhető. A vezetőség számára a megfelelő stratégia kidolgozása és az irányelvek elfogadtatása a munkavállalókat nagy odafigyelést igényel, de ez többszörösen megtérül, ezért érdemes ebbe időt és energiát fektetni. A legjobb módszer az lenne, ha mindenki számára személyre szabott ösztönzési stratégiát lehetne kialakítani, de ez a gyakorlatban sajnos nem tud működni.
Institution
Budapest Business University
Kar
Zalaegerszeg Faculty of Business Administration
Department
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Supervisors
Item Type: | Final paper |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | toborzás, munkaerő-felvétel (toborzás és kiválasztás), bérrendszer, ösztönzési rendszer, motiváció - ösztönzés, interjú |
Depositing User: | Szabó G. Tibor |
Date Deposited: | 2019. May. 20. 16:56 |
Last Modified: | 2019. May. 20. 16:56 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/22654 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |