Digitalizáció fejlődése az elektronikus bankolásban

Kránicz Vivien (2019) Digitalizáció fejlődése az elektronikus bankolásban. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of kránicz_viven_2019máj_titkos.pdf] PDF
kránicz_viven_2019máj_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2029. December 31..

Download (3MB)

Abstract

Záródolgozatomban a banki digitalizáció fejlődését mutatom be a lakossági üzletágban használt alkalmazások és rendszerek részletes prezentálásával. Az ország legnagyobb kereskedelmi bankjában számos innovatív megoldást vezettek be a 2010-es évektől kezdődően. Arra hívom fel a figyelmet, hogy mit nyújtanak ezek a szolgáltatások; applikációk a felhasználók számára, miért éri meg és hogy hogyan kell hatékonyan használni őket, annak érdekében, hogy a hétköznapok pénzügyi ügyintézése kényelmesebben és gyorsabban történjen. Hazai bankok tekintetében az a ritkább példa, aki nem tudja felvenni más bankokkal szemben a digitalizációs versenyt, ugyanis az ügyféligények gyorsuló ütemben növekednek, és aki ezeknek nem tud megfelelni az kedvezőtlen helyzetbe kerülhet. A folyamatosan bővülő digitális csatornák alkalmazásával ma már szinte minden szolgáltatás elérhető bankfiókon kívül, banki tanácsadó személyes jelenléte nélkül. Az OTP Bank által létrehozott OTPdirekt felület országos szinten az egyik legnépszerűbb internetbanki szolgáltatás, melynek bemutatására nagy hangsúlyt fektettem. Kiemeltem azon tulajdonságit és újdonságait, mely sokak számára új funkció, illetve más bankok nem is tudják biztosítani ügyfeleik számára. Nem véletlen, hogy az OTP Bank évek óta az élen jár a technológiai újítások tekintetében, hiszen magasan a legjobb eredményeket érik el a csoport által kifejlesztett az applikációk a felmérések alapján. Dolgozatom második felében ezeket a mobilalkalmazásokat helyeztem előtérbe. Használatukkal kézben tarható a pénzügyek kezelése, a tőzsde világa vagy egyszerűen létrejöhet a készpénzmentes fizetés is. A pénzintézet elsődleges célja, hogy az applikációk bővítésével és használatukkal kiegészítse a fióki ügyintézést és, hogy az ügyféligény és a szolgáltatások fejlődésének körforgásába aktívan becsatlakozzon. Elsőként hozta létre az Országos Takarék Pénztár az innovációs fiókot – LAB-ot. Ennek köszönhetően jól látható, hogy milyen irányba halad a bankvilág. A következő generációs fiók prototípusa nagyon jól szerepel éles környezetben. A Startup program sikereit tekintve és a jövőben létrejövő együttműködésre való tekintettel, biztos vagyok benne, hogy rengeteg új utat nyitnak meg a jövő banki termékeit és szolgáltatásait illetően, hiszen az IT terület kiemelt szerephez jutott az elmúlt évek során a bankszektorban.

Institution

Budapest Business University

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

pénzügy és számvitel

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Márkus Mónika
Belső
tanársegéd
Pethőné Schalbert Mária
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Final paper
Uncontrolled Keywords: pénzintézet, digitalizálás - digitalizáció, innováció, IT - információtechnológia, ügyféligény, OTP Bank Nyrt.
Depositing User: Szabó G. Tibor
Date Deposited: 2019. May. 20. 17:20
Last Modified: 2019. Jun. 12. 09:51

Actions (login required)

View Item View Item