Kövér Balázs (2019) SAP alapú vállalatirányítási és számlázási rendszerek egy kis-és középvállalkozás méretű leányvállalat esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kövér Balázs FOSZK Levelező Záródolgozat RD3XAZ 2019.05.15..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
1. Bevezetés A dolgozatom célja, hogy a modern vállalatirányítási rendszerek alkalmazását vizsgáljam egy kis- és középvállalkozás méretű leányvállalatban. Vizsgálatom alanya a Diversey Kft. Bár a cég multinacionális gyökerekkel rendelkezik, de Magyarországon mégis egy kis- és középvállalkozás méretű cégként üzemel, mind létszám és bevételt tekintve Magyarországon. Azért választottam ezt a vállalatot, mivel a cégnél dolgozom és a szakmai gyakorlatot is itt végeztem. Ezáltal betekintést nyertem a cég életébe és napi munkám során tapasztaltam meg egy nagyvállalat erősségeit és gyengeségeit egy kis- középvállalat méretű hazai képviseletben. Külön érdekesség volt, hogy a Diversey egységesen 2018-ban vezette be az SAP Ariba számlázási rendszert, ami vizsgálatom tárgya. Bemutatom a Diversey Kft. történetét, amely 1923-ban egy étteremben kezdődött és mára egy világméretű céggé nőtte ki magát. Az idők során átesett számos átalakuláson, egybeolvadáson, de máig megőrizte a profilját. A dolgozat első részében áttekintem a cég irányításának és stratégiájának modelljét globálisan és hazai viszonylatban külön kitérek a strukturális felépítésre és szektorokra. Két tézist állítottam fel a dolgozatomban. Vizsgáltam az integrált vállalatirányítási rendszerek működését. Azok létjogosultságát egy kis- közepes méretű vállalat esetében. Milyen feltételek között lehet bevezetni egy ilyen eszközt és annak körülményeire, mivel tapasztalatom szerint, ha ezt elnagyolja, nem fordít rá elég időt a vállalat akkor a jövőben komoly hátrányai származhatnak belőle. Külön kitérek az Ariba SAP-ra. Ez egy viszonylag új, az SAP szárnyai alatt, annak kontrolling és pénzügyi moduljával szorosan együttműködő rendszer. Aminek célja, hogy a beszerzéseket elektronikus úton felgyorsítsa, annak kezelését átláthatóbbá tegye. Internet alapon kezeli a beszállítót, beszerzőt és az engedélyezőt. A rendszer kezdeti stádiumban van. Még papír alapon történik a számlázás hazai viszonylatban, de a jövőben az elektronikus számlakezelésre is képes lesz. Összehasonlítom a 2017-es évet, ahol még a hagyományos SAP alapú számlázást folytatta a cég, a 2018-as évvel, aminek elején vezette be az Ariba-t a vállalat. Elemzem a kezelt számlák mennyiségét, a szállítók számát, határidőn túli kifizetések számát és azok arányát a kezelt számlákéval. Továbbá átlagolni fogom a késedelmi napok számát. Az átláthatóság érdekében havi lebontásban fogom vizsgálni a 2018-as átállást.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodás és Menedzsment szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | SAP, vállalatiránytási rendszerek, integrált vállalatirányítási rendszerek |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Kövér Balázs |
Rekord készítés dátuma: | 2019. Máj. 15. 10:48 |
Utolsó módosítás: | 2019. Máj. 15. 10:48 |
Actions (login required)
Tétel nézet |