A fenntarthatóság kommunikációja

Bódi Edit (2019) A fenntarthatóság kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bódi Edit szakdolgozat 2019 - végleges.pdf] PDF
Bódi Edit szakdolgozat 2019 - végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (991kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja az volt, hogy bemutassak egy napjainkban gyakran hallott, mégis kevésbé értett kifejezést, a fenntarthatóságot. A fenntartható fejlődés az élhetőbb jövő kulcsa globális szinten, ám ahhoz, hogy tisztában legyünk a fogalommal, végig kell mennünk a kialakulásának történetén, és bemutatni a világ mely szegmenseire és hogyan van hatással. Dolgozatom bemutatja, hogy bár ez egy kimeríthetetlen témakör, ami nagyon sokrétű, hiszen egy folyamatosan fejlődő világban élünk, és bizony e fejlődésnek ára van, mégis meg lehet érteni a problémák mögött húzódó okokat, és ha megértettük őket, sokkal könyebb tenni azért is, hogy változtassunk rajta. Annyit szerettem volna elmondani a dolgozatommal, hogy fontos, hogy tudatosak legyünk, és többet lássunk a világból, mint amennyi épp körülöttünk van. Nap, mint nap találnak ki új technikai csodákat és a mesterséges intelligenciák lassan az emberek munkáját végzik – ám a világ másik részén emberek éheznek, és dolgoznak napi 16 órában hogy egy minimális bevételre szert tegyenek. A különbségek szélsőségesek, és ha nem változtatunk nagy árat fizethetünk érte. Dolgozatomban bemutattam, hogy a társadalmi felelősségvállalás miért is fontos, és mennyi mindent lehet elérni vele. Hogy a kommunikáció a legfontosabb ebben a témakörben is, és hogy hogyan is lehet a tudatosságot és a fenntarthatóságot előnnyé kovácsolni, mindvállalati mind személyes szegmensekben. A fenntarthatóság egy olyan fogalom, amit mindenkinek ismernie kellene, és ha tisztában vagyunk a jelentőségével és lehetőségeinkkel, nem csak a saját életünkön, de globális szinten is változtathatunk a világon. Szakdolgozatomhoz különböző angol és magyar nyelvű olvasmányokat dolgoztam fel, valamint rengeteg interneten található kutatást mutattam be. Ebben a témakörben nagyon fontos a naprakészség, hiszen minden órában érkeznek új eredmények, melyek iránymutatóak lehetnek, így ezt nyomtatott könyvekkel nehéz lenne naprakészen tartani. Emiatt észrevehető, hogy több online eredményt mutattam be, mint írott szakirodalmat. A kutatások eredményeit Magyarországra és globális szinten is igyekeztem bemutatni, hiszen a fenntarthatóság, mint fogalom nálunk is ismert, de a hatásait a világ távolabbi tájain érzik csak igazán. Kutatásaim eredményeképpen arra jutottam, hogy kis országunk nagyon gyerekcipőben jár még a társadalmi felelősségvállalás támakörében, főleg ha egyéni személyként vizsgáljuk a közeget. Természetesen a nagyvállalatok ismerik a fogalmat, és auditálási kötelezettségük között van bizonyos feltételek teljesülése esetén ezen riport elkészítése, de összességében még mindig elmondható, hogy nem szentelünk a támakörnek elegendő figyelmet. Bemutattam, hogy bár vannak lehetőségeink itthon is és globális szinten is, valójában mégis annyira sokrétű és mély gyökerekkel rendelkezik a probléma, hogy csakis együttes összefogással, és igazi elkötelezettséggel tudnánk változtatni rajta. Bemutattam a lehetőségeket, egyéni és vállalati szinten is, és remélem, hogy idővel egyre több ember igyekszik majd fenntartható módon élni az életét.

Magyar cím

A fenntarthatóság kommunikációja

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és Médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Fenntarthatóság, Kommunikáció, Kommunikációs kampány, Társadalmi felelősségvállalás
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 13. 11:58
Utolsó módosítás: 2020. Jún. 02. 09:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet