Mihajlovic Nikola (2019) Internet technology and e-commerce in the digital economy. Faculty of International Management and Business.
![]() |
PDF
Nikola Mihajlovic PDF THESIS FINAL + APPENDIX + SURVEY.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (1MB) |
Abstract
A szakdolgozatom a technológiai újításokat mutatja be, amelyek az internet kiépítéséhez vezettek a 1960-as évek elejétől a 1990-es évekig. Az internetes koncepciókat, illetve forradalmi új adatforgalmi technikákat mutatom be az első fejezetben. Szó lesz a tudósokról, akik véghez vitték ezeket az újításokat, illetve a történelmi incidensekről, rendeletekről, amelyek lehetővé tették az internetes hálózatok kialakulását és fenttartását, és a globális e-kereskedelem és a digitális gazdaság megszületését. A második fejezetben a digitális gazdaság kerül középpontba. Az internet kiépítésének következtében az emberek többsége valamilyen módon jelen van online. Az e-kommersz kialakulása a vásárlási szokások megváltozásához vezetett és ezt kívánom mérni és bemutatni a dolgozatomban. A digitális gazdaság részeként, az e-kommersz iparág elképesztő sebességgel nő minden évben. Az online vásárolható termékek sokasága kedvez a vásárlónak dinamikus árazásnak köszönhetően és a vásárlás, mint tevékenység sohasem volt kényelmesebb, mint napjainkban. A fogyasztóhoz eljuttatott információ is részletesebb és testreszabottabb, mint valaha volt. A vásárlók információt gyűjtenek a termékekről, amik érdeklik őket, amely ma már bárhol elérhető az interneten. A digitális gazdaságnak köszönhetően a klasszikus és modern kereskedelem határvonalai szinte megszűntek létezni. A szakdolgozatomhoz készítettem egy kutatást, amelyben a válaszadók online vásárlási tendenciáit, szokásait, illetve a legnépszerűbb magyar és külföldi online e-kommersz cégeknek a népszerűségét vizsgáltam.
Hungarian title
Internetes technológia és e-kommersz a digitális gazdaságban
English title
Internet technology and e-commerce in the digital economy
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of International Management and Business
Department
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Internet, E-kereskedelem, Digitális gazdaság |
Depositing User: | Nóra Turányi |
Date Deposited: | 2019. May. 13. 10:49 |
Last Modified: | 2020. May. 06. 09:13 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |