Internet technology and e-commerce in the digital economy

Mihajlovic Nikola (2019) Internet technology and e-commerce in the digital economy. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nikola Mihajlovic PDF THESIS FINAL + APPENDIX + SURVEY.pdf] PDF
Nikola Mihajlovic PDF THESIS FINAL + APPENDIX + SURVEY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom a technológiai újításokat mutatja be, amelyek az internet kiépítéséhez vezettek a 1960-as évek elejétől a 1990-es évekig. Az internetes koncepciókat, illetve forradalmi új adatforgalmi technikákat mutatom be az első fejezetben. Szó lesz a tudósokról, akik véghez vitték ezeket az újításokat, illetve a történelmi incidensekről, rendeletekről, amelyek lehetővé tették az internetes hálózatok kialakulását és fenttartását, és a globális e-kereskedelem és a digitális gazdaság megszületését. A második fejezetben a digitális gazdaság kerül középpontba. Az internet kiépítésének következtében az emberek többsége valamilyen módon jelen van online. Az e-kommersz kialakulása a vásárlási szokások megváltozásához vezetett és ezt kívánom mérni és bemutatni a dolgozatomban. A digitális gazdaság részeként, az e-kommersz iparág elképesztő sebességgel nő minden évben. Az online vásárolható termékek sokasága kedvez a vásárlónak dinamikus árazásnak köszönhetően és a vásárlás, mint tevékenység sohasem volt kényelmesebb, mint napjainkban. A fogyasztóhoz eljuttatott információ is részletesebb és testreszabottabb, mint valaha volt. A vásárlók információt gyűjtenek a termékekről, amik érdeklik őket, amely ma már bárhol elérhető az interneten. A digitális gazdaságnak köszönhetően a klasszikus és modern kereskedelem határvonalai szinte megszűntek létezni. A szakdolgozatomhoz készítettem egy kutatást, amelyben a válaszadók online vásárlási tendenciáit, szokásait, illetve a legnépszerűbb magyar és külföldi online e-kommersz cégeknek a népszerűségét vizsgáltam.

Magyar cím

Internetes technológia és e-kommersz a digitális gazdaságban

Angol cím

Internet technology and e-commerce in the digital economy

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Internet, E-kereskedelem, Digitális gazdaság
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 13. 10:49
Utolsó módosítás: 2020. Máj. 06. 09:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet