Az Influencer Marketing És Annak Hazai Fogyasztókra Gyakorolt Hatása

Lernyei Lőrinc (2019) Az Influencer Marketing És Annak Hazai Fogyasztókra Gyakorolt Hatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Lernyei Lőrinc - Projektmunka - Az Influencer Marketing És Annak Hazai Fogyasztókra Gyakorolt Hatása.pdf] PDF
Lernyei Lőrinc - Projektmunka - Az Influencer Marketing És Annak Hazai Fogyasztókra Gyakorolt Hatása.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Ahhoz hogy elkezdhessem tárgyalni az influencer marketing történetét, szükséges definiálnunk, hogy mi is az influencer marketing. Röviden az általam megalkotott (és a tényleges jelentést összegezve) definíciót használva: „Az influencer marketing a marketingkommunikáció azon fajtája, melyben a véleményvezérek kommunikációs csatornáit (pl.: YouTube csatorna, Instagram oldal) használják a márkák marketingkommunikációjuk lebonyolítására.” Természetesen a fenti magyarázat, csak a jelenkorunk véleményvezér marketingjére alkalmazható, korábban az adott kor marketingkommunikációs csatornáira kell érteni. Mostanság elterjedt az a (részben) tévhit, hogy ez újkeletű dolog. Ez igaz és nem is: ha csak a XX. századba tekintünk vissza, ott is jelen volt már ez a fajta marketing kommunikáció (Young 2018), például Marilyn Monroe-val, ahol a Coca-Colának súlyos dollárszázezreket, milliókat ért meg az előbb említett celebritással futatott reklámkampány. Viszont egy hétköznapi ember, aki nem volt celeb, az nem tudott véleményvezérként kiemelkedni a tömegekből, ez tényleg csak a 2010-es évek elején lett lehetséges – többek között technikai okok miatt: a szélessávú internet elterjedése, az egyre olcsóbb és professzionálisabb tartalomgyártó eszközök megjelenése miatt. Mostanra egy-egy ilyen „tömegből kiemelkedett” véleményvezér elérése vetekszik egy-egy kereskedelmi TV csatornáéval, illetve nem ritka hogy azt felül is múlja. Ez hatalmas felelősség egy-egy ilyen tartalomgyártótól, mivel az ilyen tartalmakban elhangzottaknak/megjelent tartalmaknak jelentős véleménybefolyásoló ereje van, hiszen a tartalomfogyasztók inkább egy baráti ajánlásként/tanácsként veszik őket – legyen az reklámüzenet vagy sem (Brown – Hayes 2008).

Magyar cím

Az Influencer Marketing És Annak Hazai Fogyasztókra Gyakorolt Hatása

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelmi Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

FOSZK Kereskedelem és Marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Influencer, Marketing, Fogyasztókra, Gyakorolt, Hatása
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 17. 10:07
Utolsó módosítás: 2019. Szep. 06. 09:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet