Lernyei Lőrinc (2019) Az Influencer Marketing És Annak Hazai Fogyasztókra Gyakorolt Hatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Lernyei Lőrinc - Projektmunka - Az Influencer Marketing És Annak Hazai Fogyasztókra Gyakorolt Hatása.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ahhoz hogy elkezdhessem tárgyalni az influencer marketing történetét, szükséges definiálnunk, hogy mi is az influencer marketing. Röviden az általam megalkotott (és a tényleges jelentést összegezve) definíciót használva: „Az influencer marketing a marketingkommunikáció azon fajtája, melyben a véleményvezérek kommunikációs csatornáit (pl.: YouTube csatorna, Instagram oldal) használják a márkák marketingkommunikációjuk lebonyolítására.” Természetesen a fenti magyarázat, csak a jelenkorunk véleményvezér marketingjére alkalmazható, korábban az adott kor marketingkommunikációs csatornáira kell érteni. Mostanság elterjedt az a (részben) tévhit, hogy ez újkeletű dolog. Ez igaz és nem is: ha csak a XX. századba tekintünk vissza, ott is jelen volt már ez a fajta marketing kommunikáció (Young 2018), például Marilyn Monroe-val, ahol a Coca-Colának súlyos dollárszázezreket, milliókat ért meg az előbb említett celebritással futatott reklámkampány. Viszont egy hétköznapi ember, aki nem volt celeb, az nem tudott véleményvezérként kiemelkedni a tömegekből, ez tényleg csak a 2010-es évek elején lett lehetséges – többek között technikai okok miatt: a szélessávú internet elterjedése, az egyre olcsóbb és professzionálisabb tartalomgyártó eszközök megjelenése miatt. Mostanra egy-egy ilyen „tömegből kiemelkedett” véleményvezér elérése vetekszik egy-egy kereskedelmi TV csatornáéval, illetve nem ritka hogy azt felül is múlja. Ez hatalmas felelősség egy-egy ilyen tartalomgyártótól, mivel az ilyen tartalmakban elhangzottaknak/megjelent tartalmaknak jelentős véleménybefolyásoló ereje van, hiszen a tartalomfogyasztók inkább egy baráti ajánlásként/tanácsként veszik őket – legyen az reklámüzenet vagy sem (Brown – Hayes 2008).
Magyar cím
Az Influencer Marketing És Annak Hazai Fogyasztókra Gyakorolt Hatása
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelmi Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
FOSZK Kereskedelem és Marketing
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | Influencer, Marketing, Fogyasztókra, Gyakorolt, Hatása |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Meleg Gizella |
Rekord készítés dátuma: | 2019. Máj. 17. 10:07 |
Utolsó módosítás: | 2019. Szep. 06. 09:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |