A 3 éven aluli gyermekeknek szánt termékek értékesítési csatornájának kiválasztása és annak stratégiai jelentősége

Nyakó Anita (2019) A 3 éven aluli gyermekeknek szánt termékek értékesítési csatornájának kiválasztása és annak stratégiai jelentősége. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_elektronikus.pdf] PDF
szakdolgozat_elektronikus.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat kutatási témája a 3 éven aluli gyermekeknek szánt termékek értékesítési csatornáinak vizsgálata és azok stratégiai jelentősége. A jó stratégia tervezés alapja a vásárlók, a célpiac megismerése, és az azok figyelembe vételével történő csatornaválasztás, mert enélkül nem lesz hatékony az értékesítés. A célcsoportom a 3 év alatti gyermeket nevelő szülők szűk köre, ugyanis jómagam is kisgyermekes szülő vagyok, így a primer kutatás során gyakran támaszkodhattam a jelenlegi helyzetemre. A leszűkített vizsgálati terület a tartós használati termékek köre, mert ezek rendelkeznek olyan komplex termékjellemzőkkel, amelyek bőséges kutatási lehetőséget rejtenek magukban, valamint a legtöbb alkalommal a megvásárlásukat egy hosszas mérlegelési és informálódási szakasz előzi meg, amely szintén remek alapot biztosít a kutatásnak. A szekunder kutatás kiterjed arra, hogy miért van szükség marketingstratégiára, milyen egy jó marketingstratégia és az hogyan épül fel. Továbbá milyen értékesítési csatornák léteznek, azok milyen jelentőséggel és tulajdonságokkal bír, milyen hangsúlyt kapnak a marketingtervezésben. A primer kutatás három részből áll; egy feltáró kutatásból, egy mélyinterjús kutatásból és egy kérdőíves kutatásból. A primer kutatás fókuszpontjában a következő kérdéskörök vannak: milyen csatornákon keresztül vásárolnak a szülők, ezek közül melyek azok, amelyeket kedvelnek, és hogy ezeket milyen szempontok alapján választják.

Magyar cím

A 3 éven aluli gyermekeknek szánt termékek értékesítési csatornájának kiválasztása és annak stratégiai jelentősége

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Értékesítési csatornák, Marketingstratégia, Termékértékesítés, Célpiac, Gyermekek
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 10. 08:23
Utolsó módosítás: 2020. Máj. 08. 13:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet