A Magyarországra irányuló német beutazó turizmus átalakulása a 2000-2018 közötti időszakban

Biró László Attila (2019) A Magyarországra irányuló német beutazó turizmus átalakulása a 2000-2018 közötti időszakban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_BLA_DGYESU_0430.pdf] PDF
Szakdolgozat_BLA_DGYESU_0430.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

1. Bevezetés A magyar beutazó turizmus legjelentősebb küldőországa napjainkban is még Németország. Ennek ellenére az elmúlt közel két évtizedben jelentősen lecsökkent mind a német vendégek kereskedelmi szálláshelyeken és a szállodákban eltöltött vendégéjszakáik száma, mind a magyarországi tartózkodásuk alatt mért kiadásaik összege. Ezen változások okait szükséges és érdemes kutatni, annak érdekében, hogy a folyamatokat helyesen lehessen értelmezni és a jövőre nézve a német beutazó turizmus szinten tartására és fejlesztésére előremutató javaslatokat, koncepciókat lehessen kidolgozni. 1.1 Kutatási kérdések (1) Mennyire követhetők nyomon a Magyarországra irányuló német beutazó turizmusban bekövetkezett változások, elegendő adat áll-e rendelkezésre, milyen adatokra lehet a kutatást alapozni? (2) Megállapíthatók-e, követhetők-e egyértelműen a német utazók szokásai? (3) Hogyan változtak meg a kutatott időszakban a Németországból kiutazó turisták szokásai? (4) Milyen okai lehetnek a hazánkba beutazó német turisták utazásainak és eltöltött vendégéjszakáinak számának és a magyarországi költéseik összegének változásának? (5) A változás folyamatában megfigyelhetők-e elkülöníthető időszakok és regionális ill. szezonális különbségek? (6) A német beutazások csökkenése annak eredménye-e, hogy a német utazók számára Magyarország turisztikai versenyképessége csökkent? (7) A német beutazások változása mennyire tükröződnek a nem német európai országok Magyarországra beutazó turistáinak eredményeiben? Feltárhatók-e az egyezés vagy a különbözőségek okai? (8) A kutatás eredményeképpen megállapíthatók-e a napjainkban Magyarországra érkező német utazók profilja, pontos utazási szokásaik? (9) Lehetséges-e a magyar turizmus irányításának, az állami és szakmai szereplők közreműködésével a jelenlegi helyzet pozitív irányba történő befolyásolása? 1.2 Hipotézisek (1) A Magyarországra történő német beutazók kutatásához elegendő adat, elemzés, publikáció áll rendelkezésre, amely alapján a kutatást el lehet végezni. (2) A német utazók szokásai beazonosíthatók, hiteles források alapján követhetők nyomon (3) A kutatott időszakban a német utazók szokásaiban lényeges változások tapasztalhatók (4) A német beutazók magyarországi utazásainak és eltöltött vendégéjszakáinak számának valamint költésének változásainak okai teljes körűen feltárhatók (5) A magyarországi német beutazás kutatása során különböző időszakok, regionális és szezonális különbségek megfigyelhetők. (6) A német utazók számára Magyarország turisztikai versenyképessége csökkent. (7) A német beutazás változásának eredménye nem mutat hasonlóságot az összes többi európai küldőország együttes eredményével. (8) A kutatás eredményeként jó megközelítéssel meghatározható a jelenleg hazánkba érkező német beutazó réteg profilja, utazási szokásai. (9) A német beutazó turizmus eredményének pozitív irányba történő befolyásolása komoly szakmai koncepció kidolgozásával és megvalósításával és csak korlátozott mértékben lehetséges.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment mesterképzés (levelező magyar nyelvű)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Beutazó német turizmus, küldőország, vendégéjszaka csökkenés, külföldi turista költés, német kiutazási piac
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 11. 09:46
Utolsó módosítás: 2019. Szep. 02. 15:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet