Kihívások és lehetőségek a magyar elektromos autók piacán

Orbán Eszter (2019) Kihívások és lehetőségek a magyar elektromos autók piacán. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Orbán Eszter_SZAKDOLGOZAT_Kihívások és lehetőségek a magyar elektromos autók piacán_0504.pdf] PDF
Orbán Eszter_SZAKDOLGOZAT_Kihívások és lehetőségek a magyar elektromos autók piacán_0504.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként a hazai elektromos autók piacát vizsgálom. Választásom azért esett erre a témára, mert számomra a következőket mind magába foglalja: innováció, fejlődés, előre lépés, környezetvédelem, globális felmelegedés elleni küzdelem, megújuló energiaforrások használata, környezet tudatosság, e-mobilitás, önvezető autók. Az innováció, a K+F, a felhő alapú szolgáltatás, az e-mobilitás és az önvezető autók hozzá járulnak technológiai fejlettséghez egy adott országnak. S mivel technológiai orientált világban élünk, ahol a 4.0 ipari forradalom már a sarkunkban van, így nem szabad figyelmen kívül hagyni e témakört. Annak érdekében, ha időben szeretnénk bekapcsolódni az e-mobilitásba és az e-jármű értékláncba foglalkoznunk kell a magyar elektromos autók piacával. Azonban mind ezt nem tehetjük meg anélkül, hogy ne vizsgálnánk meg előtte a nemzetközi szabályozásokat, a klímaváltozással kapcsolatos rendeletet, az Európai Unió ide vonatkozó stratégiáját, Magyarország energiapolitikáját és az infrastruktúra – megújuló energia kapcsolatát. Dolgozatomban kitérek az elektromos autók fejlődésére, hogy hogyan jutottunk el a Ford T-modelltől – már másodjára is - az elektromos járművekhez. Ismertetem a különféle elektromos autó fajtákat mai márkákon keresztül. Az új típusú járművek már nem illeszkednek be teljes mértékben a jelenlegi piaci modellbe, ezért szükséges egy új környezetet felépíteni. Az elektromos közlekedés alappillérein keresztül részletesen kitérek a töltőhálózatok fizikai infrastruktúrájára, a közvetítő IT szolgáltatásokra és a szabályzó – üzleti környezetre. Mind ezt hazai adatokkal alátámasztva. Az új piaci modell és környezet egy teljesen új iparágat teremtett, az e-mobilitást. Részletesen bemutatom az e-mobilitás atmoszféráját, a különféle töltőtípusokat, az energetikai értéklánc átalakulást, az e-jármű értékláncot valamint az elektromos járművek elterjedésének okait. Ugyanitt kitérek a hazai termelt villamosenergia megoszlásra, 2018-ban eladott elektromos autók számára, egyúttal a villamosenergia és az információ áramlás kapcsolatára. Egy egész alfejezeten keresztül írom le a hazai e-mobilitás fontosabb mérföldköveit, a jelenlegi helyzetünket, a lehetséges forgatókönyveket és az e-mobilitásban való továbblépéshez szükséges intézkedéseket. Az elektromos autó használata melletti érvemet különböző autómodellek összehasonlításán keresztül illusztrálom. Összegzés képen választ adok a dolgozatom elején feltett H1 és H2 hipotézisre. H1: Magyarország készen áll az e-mobilitás második szakaszba lépésre. H2: Az e-mobilitás következtében Magyarország energiamixe megváltozik, s ezáltal energiapolitikája is átalakul.

Magyar cím

Kihívások és lehetőségek a magyar elektromos autók piacán

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdaság és Gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Elektromos autók, Közösségi autózás, E-mobilitás, Elektromos közlekedés, Megújuló energiaforrások
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 08. 09:48
Utolsó módosítás: 2020. Máj. 08. 13:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet