Merhala Bettina (2019) Két amerikai elnökválasztási kampány összehasonlító vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Merhala-Bettina-szakdolgozat-2019.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom célja az is, hogy olyan információkat gyűjtsek az amerikai szavazók válaszadók segítségével amelyekből kiderül többek között, hogy valóban polarizálódik-e az amerikai társadalom, milyen tényezők segítik hozzá az elnökjelöltet győzelméhez, miként vélekednek a médiumok hitelességéről, valamint hogyan vélekednek a szavazók a közösségi média politikai célú felhasználásáról. A kutatásom kvantitatív jellegű, primer adatgyűjtés, feltáró jellegű kutatás, a kérdőívet amerikai válaszadók töltötték ki. Az eredmény pedig azt mutatja, hogy az amerikai média és a társadalom valóban polarizálódik, hogy a valóban eltérően gondolkoznak a hamis hírek forrásáról, hogy mind a politikai program, a személyiség és a kommunikációs készség is számít az elnök megválasztásában valamint, hogy szükségesnek tartják a közösségi médiát a kampányok alatt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | USA, Politika, Kommunikáció, Összehasonlító elemzés |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Turányi Nóra |
Rekord készítés dátuma: | 2019. Máj. 06. 10:50 |
Utolsó módosítás: | 2020. Máj. 06. 08:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |