Reklámok megítélése és jogi szabályozása Magyarországon

Kovács Andrea (2019) Reklámok megítélése és jogi szabályozása Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Formázott szakdolgozat - Kovács Andrea (2).pdf] PDF
Formázott szakdolgozat - Kovács Andrea (2).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a hatályos magyar reklámjogi szabályozást ismertetem, valamint bemutatom a reklámokkal kapcsolatos elméleti alapokat. Arra keresve a választ, hogy az újmédia által kialakult új kihívásokra hogyan reagál a jog. Az alapismeretek lefektetéséhez különböző szakirodalmakat használtam, ezek egy átfogó képet adnak a reklámokról, valamint a reklámok társadalmi megítéléséről. A jogtörténeti előzményeket, valamint a hatályos joganyagot is felhasználtam, Európai Uniós szabályokkal kiegészítve, hogy átfogóan ismertessem a jogi kereteket. Saját primer kutatást végeztem a reklámok megítélésével kapcsolatban. Arra keresve a választ, hogy melyik felület a lehet reklámozás jövője valamint, hogy mennyire tartják az emberek megbízhatónak a reklámokat. Végezetül arra jutottam, hogy a reklámpiac átalakulóban van, a hagyományos reklám eszközök kora lassan leáldozik és az internet és a közösségi média lép a helyébe. A jogalkotóknak pedig fel kell készülniük a változásokra, hogy mindig válaszolni tudjanak az újabb kihívásokra.

Magyar cím

Reklámok megítélése és jogi szabályozása Magyarországon

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és Médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Reklám, Jog, Kommunikáció
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 06. 10:06
Utolsó módosítás: 2020. Ápr. 30. 10:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet