Az országeredet-hatás aspektusai és fogyasztókra gyakorolt hatása magyar ruházati márkák esetében

Fekete Krisztina Réka (2019) Az országeredet-hatás aspektusai és fogyasztókra gyakorolt hatása magyar ruházati márkák esetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Fekete Krisztina Réka (2019) Az országeredet-hatás aspektusai és fogyasztókra gyakorolt hatása magyar ruházati márkák esetében.pdf] PDF
Fekete Krisztina Réka (2019) Az országeredet-hatás aspektusai és fogyasztókra gyakorolt hatása magyar ruházati márkák esetében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A globalizáció korában világunk leegyszerűsítése, könnyebb és gyorsabb megértése érdekében gyakran alkalmazunk általánosításokat és asszociációkat, melyek segítségünkre vannak a döntéshozatalban. Ilyen általánosításnak tekinthető az országeredet-hatás jelensége is, amikor a fogyasztó egy adott termék vagy szolgáltatás származási helyéből próbál meg következtetni annak minőségére, jellemzőire. Vizsgálatom középpontjában olyan magyar ruházati márkák álltnak, melyek szinte minden bevásárlóközpontban megtalálhatóak, azonban a fogyasztóknak gyakran fogalmuk sincs arról, hogy a jól csengő külföldi márkanév mögött egy hazai cég áll. A dolgozat célja, hogy megvizsgálja a „made-in-marketing” stratégiák érvényesülését a magyar ruházati piacon. A nézőpont szélesítése érdekében áttekintésre kerültek a témakör kapcsolódó alapfogalmai – úgymint márkaimázs vagy országimázs -, a fogyasztói döntéshozatal pszichológiai folyamatai, a márkázás kulcsgondolatai, valamint az országeredet-hatás működése, variánsai, befolyásoló tényezői és beillesztése a vállalati marketing stratégiába. A primer kutatás alapját egy online kérdőíves megkérdezés adta, melyet a 16 éves kor fölötti, jellemzően városi fogyasztók körében végeztem. Az elemezés legfőbb megállapításai a következők voltak: • A magyar fogyasztók vásárlási döntéseiben a minőség és az ár játszik döntő szerepet • A származási hely a ruházat kategóriában nem igazán fontos, az élelmiszerek esetében viszont megfigyelhető a jelentősége • A magyar ország(ön)imázs a gasztronómiára és a turizmusra épül, és a fogyasztók többsége nem érzi azt igazán erősnek vagy egységesnek • A fogyasztók a hazai illetve külföldi ruházati márkák esetében is inkább a sugallt származásra hagyatkoznak, és a márkák valódi származási országát nem ismerik • A hazai származás önmagában nem jelent előnyt, de elismert márkák esetében kiegészítő információként képes befolyásolni a vásárlási döntéseket

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ruházat, Országimázs, Márkaimázs, Fogyasztói döntés, Márkázás, Divatipar
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 03. 10:26
Utolsó módosítás: 2022. Jún. 27. 12:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet