Change management at a Hungarian market leader pharmaceutical corporation in light of the transition from the socialist political structure into capitalism

Kruppa Gergely (2019) Change management at a Hungarian market leader pharmaceutical corporation in light of the transition from the socialist political structure into capitalism. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis_Kruppa_Gergely_Pharmaceutical_corporation_24th-April-2019.pdf] PDF
Thesis_Kruppa_Gergely_Pharmaceutical_corporation_24th-April-2019.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

1. Acknowledgments 3 2. Introduction 4 2.1 Research questions and method of investigation 4 2.2 Historical background of “The Corporation” in previous regime 6 2.3 Understanding the theoretical background of change management 8 2.4 Background of “the Corporation” and research and development in medicine trade 12 2.5 Organizational dilemma, principles according to environment 13 2.6 OTC marketing trends attribute towards customer 14 3. Market Research 17 3.1 How has “The Corporation” structure adopted itself? 17 3.2 How does the - in some cases strict - regulation impacts the pharmaceutical companies? 25 3.3 Illegal medicine trade issue in Hungary 30 4. Analysis of change management in the organization 31 4.1 Kotters 8 steps of change 31 4.2 Primary Research PESTLE focus on macro economical aspects 34 4.3 Porter Five Force which focuses on microeconomic environment 36 5. Current and future aspects of the Pharmaceutical Industry 38 5.1 Opportunities in medicine trade fundamental analysis of a competitor 38 5.2 Future aspects of international medicine market 39 6. Conclusion 42 6.1 Main Findings for “The Corporation” 43 7.Sources 44

Magyar cím

Változás menedzsment egy gyógyszerkereskedelmi vállalat példáján keresztül

Angol cím

Change management at a Hungarian market leader pharmaceutical corporation

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Commerce and Marketing

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Commerce and Marketing (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: pharmaceutical corporation, change management
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2019. Máj. 03. 13:08
Utolsó módosítás: 2019. Szep. 05. 15:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet