A Poszeidon rendszer alkalmazása a Zala Megyei Kormányhivatal vonzatában

Gyenese Márk (2019) A Poszeidon rendszer alkalmazása a Zala Megyei Kormányhivatal vonzatában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of gyenese_márk_2019jan.pdf] PDF
gyenese_márk_2019jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom központi témája az elektronikus ügyintézés és azon belül is az EKEIDR2 Poszeidon dokumentum és ügyiratkezelő rendszer. Mivel, ez a mai világban nagyon aktuális téma, hiszen a mindennapjaink során egyre inkább igény mutatkozik a közigazgatási ügyeink elektronikus úton történő lebonyolítására. Az e-közigazgatás az államigazgatás korszerűsítésének egyik legfontosabb részévé vált napjainkban. A fejlődés kulcsfontosságú célja egyrészt a meglévő ügymenetek és eljárások automatizálása, ebből adódóan egy fejlett, hatékony közigazgatás kialakítása, másfelől az állampolgárok elégedettségének fokozása. Ennek eredményeként az ügyfelek gyorsabban és hatékonyabban, személyes megjelenés nélkül intézhetik ügyeiket. A lakosság mellett a közigazgatásban dolgozók is élvezhetik előnyeit. Egyszerűbbé válik ezáltal a kormányzati, közigazgatási, gazdasági szervek közötti kommunikáció és információcsere, valamint a kliensekkel történő kapcsolattartás. Az e-ügyintézés egy kicsi, de annál jelentősebb részét képzik az irat- és dokumentumkezelő rendszerek. A közigazgatás megreformálásában nagy jelentőséggel bír az iratok megfelelő kezelése. Az utóbbi évek egyik legmeghatározóbb modellje a papír alapú ügyintézés kiszorítása ezáltal utat adva az e-ügyintézésnek. Ez nem abban mutatkozik meg, hogy a már meglévő papír alapú iratállományokat digitalizálják, hanem hogy már kizárólag elektronikus iratokat készítenek, elektronikusan postázzák, iktatják, és irattárazzák őket. Egyre több „pilot” próbálkozás valósul meg a papírmentes hivatal megvalósítására, de ezen törekvéseknek kis hányada ért el olyan átütő sikert, hogy szélesebb körben is alkalmazzák. Ilyen rendszerként tekinthetünk a Poszeidonra. Az első fejezetben az e-közigazgatás magyarországi szerepét, helyzetét ismertetem. Az elméleti bemutatás mellett kitérek az e-ügyintézési szolgáltatásokra, a front- és back office-re, valamint a ZMKH-nál is használt szolgáltatásokra. A második szakaszban az általam is használt és a szakdolgozatom elsődleges témájául is választott Poszeidon rendszert szemléltetem. Az általános ismertetésen kívül bemutatom az egyéb közigazgatási szakrendszerekkel kiépített kapcsolatát, az iktatási és migrációs folyamatokat, és az alkalmazását a Zala Megyei Kormányhivatal (továbbiakban: ZMKH) szerveinél. Említést teszek még a jogosultságokkezelésről és a különböző felületeiről is. A szakdolgozatom készítése során a ZMKH azon szerveinél végeztem kérdőíves felmérést, ahol az érintett rendszert használják. A kutatás főként arra irányult, hogy a Poszeidon felhasználók mennyire elégedettek az egyes funkciókkal, hogyan értékelik a használhatóságot, átláthatóságot, és egyéb olyan szempontokat, amelyek fontos szerepet töltenek be egy kiforrott dokumentum és ügyiratkezelő rendszerben. A továbbiakban ennek az eredményét kívánom értékelni. Zárásként összefoglalom, illetve értékelem a kutatás során szerzett tapasztalataimat. Végül röviden ismertetem azokat a javaslatokat, melyek véleményem szerint elősegíthetik az e-közigazgatás, valamint a Poszeidon rendszer fejlesztését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatika

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus közigazgatás - elektronikus ügyintézés, szeüsz/keüsz, iratkezelés - irattározás, adatkezelés, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Zala Megyei Kormányhivatal (Zalaegerszeg)
Felhasználói azonosító szám (ID): Góczán Judit
Rekord készítés dátuma: 2019. Jan. 03. 14:55
Utolsó módosítás: 2019. Jan. 03. 14:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet