Végh Zoltán (2018) Az e-kereskedelem a magyar online vásárlási szokások tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Az e-kereskedelem a magyar online vásárlási szokások tükrében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Folyamatosan azt halljuk a médiában, hogy a magyar kiskereskedelem időszakról időszakra növekszik. A kiskereskedelem fontos részét képezi egy országnak, jelentős mértékben hozzájárul az ország teljesítményéhez. A kereskedelem fejlődése, valamint a globalizáció szintén hozzájárult ahhoz, hogy napjainkban online is tudjunk vásárolni. Az internet fejlődése az európai, amerikai, ázsiai, valamint Afrika egyes részein lehetővé teszi, hogy problémamentesen, gyorsan, akár a nap 24 órájában a Föld bármely pontján megrendelhessük azt, amit szeretnénk. Míg korábban a kereskedelem egy adott földrajzi terület környezetére korlátozódott, mára ez már nem jellemző, sőt az internet segítségével a határok megszűnnek, nem csak egy adott ország környezetéből, hanem akár Kínából is rendelhetünk. Webshopok dizájnja, valamint az értékesítő cég megítélése a távközlés fejlődése szintén hozzájárul az elektronikus kereskedelmet folytató vállalkozások sikerességéhez. Ha online vásárlásra gondolunk leginkább műszaki termékekre vagy hozzájuk kapcsolódó kiegészítőkre gondolunk, azonban azzal, hogy az élelmiszerek eltarthatósága már nem okoz gondot, megjelentek online olyan élelmiszer értékesítéssel is foglalkozó vállalkozások például Tesco vagy Auchan, amelyek korábban csak offline voltak jelen. Az online fizetés biztonságossága érdekében tett fejlesztések, valamint olyan logisztikai cégek jelenléte, amelyek nemzetközileg ismertek, hozzájárulnak ahhoz, a vásárló bizalommal vásároljon, továbbá egyes távol-keleti országok is törekednek arra, hogy Európán belül hozzanak létre raktárokat, amelyek révén a vásárlóknak nem szükséges a vámolással, áfa fizetéssel bajlódniuk. Ennek kapcsán a dolgozatomban a kiskereskedelmi szegmens online részével kívánok foglalkozni, ezen belül napjaink online vásárlási szokásit fogom megvizsgálni saját kérdőíves alátámasztásommal. Az interneten böngészve, reklámok százai ösztönöznek egy-egy termék vagy szolgáltatás megvásárlására. Érdemes megvizsgálni, hogy ez milyen hatással van a vásárlási szokásokra, továbbá milyen mértékű forgalmat tesz ki a kiskereskedelem egészéhez viszonyítva, továbbá ez hogyan hat a megrendelések célba juttatását végző logisztikai szektorra.
Magyar cím
Az e-kereskedelem a magyar online vásárlási szokások tükrében
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és Menedzsment szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | E-kereskedelem, Online Kereskedelem, Elektronikus kereskedelem - online kereskedelem |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Végh Zoltán |
Rekord készítés dátuma: | 2018. Dec. 17. 12:30 |
Utolsó módosítás: | 2018. Dec. 17. 12:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |