“Think global, act local”, avagy a stratégiai menedzsment globális, lokális és glokális kihívásai a Knauf Építőipari Kft.-nél

Hencsel Veronika (2018) “Think global, act local”, avagy a stratégiai menedzsment globális, lokális és glokális kihívásai a Knauf Építőipari Kft.-nél. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Hencsel Veronika.pdf] PDF
Szakdolgozat Hencsel Veronika.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. December 15..

Download (1MB)
[thumbnail of 20181214191109.pdf] PDF
20181214191109.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (21kB)

Absztrakt (kivonat)

BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM KÜLKERESKEDELMI KAR KERESKEDELEM ÉS MARKETING SZAK Marketingmenedzsment Szakirány Levelező tagozat „THINK GLOBAL, ACT LOCAL” AVAGY A STRATÉGIAI MENEDZSMENT GLOBÁLIS, LOKÁLIS ÉS GLOKÁLIS KIHÍVÁSAI A KNAUF ÉPÍTŐIPARI KFT-NÉL Készítette: Hencsel Veronika SZINOPSZIS Dolgozatom célja bemutatni egy nemzetközi vállalati stratégia globális, lokális illetve glokális jellegét a Knauf Építőipari Kft.-n keresztül. Egy nemzetközi óriásvállalat központi és helyi menedzsmentje milyen intézkedésekkel kezeli a központi stratégia mentén, a globális és lokális fogyasztói igényeket, a nemzetközi és helyi versenytársakat, a régiónként különböző törvényi szabályozást vagy az országonként eltérő kulturális szokásokat. A kutatás során válaszokat kerestem arra, milyen módszerekkel történik a cégcsoport központjában illetve a regionális központokban a nemzetközi stratégia megalkotása továbbá mennyire lehet ezeket a globális célokat leképezni, alkalmazni a helyi viszonyokra. Felmerül a kérdés, hogy a helyi piacokon a globális célok szemben állnak-e a lokális célokkal, esetleg kiegészítik, erősítik vagy éppen gyengítik egymást? A vállalat külső környezetének illetve belső erőforrásainak mely tényezői befolyásolják a központi illetve a helyi menedzsmentet az egyes stratégiák alkalmazására vagy a stratégiai változatok egyes elemeinek vegyítésére. A stratégiai menedzsment klasszikus szakirodalmi áttekintése után dolgozatom első felében bemutatom a Knauf Építőipari Kft.-t az alapításától napjainkig, majd a PESTEL módszerrel elemzem helyzetét a külső környezetben, illetve a Porter féle 5 erő modellen keresztül bemutatom az iparági környezetben betöltött pozícióját, a SWOT analízissel megállapítom a vállalat erősségeit, gyengeségeit, megkeresem a veszélyeit és lehetőségeit, majd a Stakeholder elemzés keretein belül elemzem a vállalat külső és belső érdekcsoportjait. Dolgozatom második felében a primer kutatás eszközrendszerének segítségével a Knauf Kft. vezetőivel és több éve ott dolgozó szakembereivel készítettem 10 mélyinterjút, melyek során kollegáim kifejthették gondolataikat, tapasztalataikat, javaslataikat a vállalati stratégiai menedzsment globális és lokális problémáira reflektálva a saját szakterületükön keresztül. HIPOTÉZIS: A vállalati globális stratégiát a lokális külső piaci tényezők és a vállalati belső tényezők figyelembevételével szükséges megalkotni és végrehajtani. A hipotézis értékelése A dolgozatot véleményem szerint rendkívül jól összefoglalja a Knauf Kft. ügyvezetője által megfogalmazott gondolat, melyet szeretnék szó szerint idézni, és ami igazolja a dolgozat bevezetésekor megfogalmazott hipotézist: „Úgy gondolom, hogy nagyon nehéz elkülöníteni egymástól a globális és a lokális stratégiát, csak együtt kezelhetőek. A globális elképzelésekből indulunk ki, hogy megvalósíthassuk a lokális realitásokat.” Schleger József, ügyvezető A stratégiát a Knauf cégcsoport központi menedzsmentje adja, a tervet és cselekvési metódusokat pedig az egyes országok állítják elő a helyi piaci viszonyok alapján. A misszió és vízió meghatározása globális, a minden más lokális vagy legalábbis regionális. Stratégiára mindenképpen szükség van az üzleti életben, távlatokban, előre szükséges gondolkodni, a jövőbeli célokért pedig a jelenben kell meghozni a döntéseket. „A stratégia át kell, hogy íveljen időszakokon, ehhez pedig befektetés kell: emberekben, gépekbe, alapanyagokba, innovatív termékekbe, technológiába, oktatásba. Ha ezt nem tudjuk megvalósítani, akkor továbbra is azzal az összetákolt Ladával fogunk járni, amiben nincsen klíma, aminek nem jó a váltója és állandóan kiég a hátsó lámpa.” (Nagy Gergely, stratégiai és fejlesztési igazgató)

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Stratégiai menedzsment, Globális stratégia, Lokális stratégia, Knauf Építőipari Kft., Elemzés, Mélyinterjúk
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó Zoltán
Rekord készítés dátuma: 2018. Dec. 15. 08:30
Utolsó módosítás: 2020. Ápr. 23. 07:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet