Vörös János (2015) Szállodavállalatok portfólió kialakításának hatása a versenyképességre. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szállodavállalatok portfólió kialakításának hatása a versenyképességre.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen szakdolgozat a 21. század szállodaiparának egyik fontos kérdésével foglalkozik. A világ turizmusa folyamatosan növekedik és ezt a gyors ütemű fejlődést a szállodavállalatok is követik. A keresleti piac kialakulásával a szállodavállalatok növekedésének is sokkal specifikusabban kell lekövetnie a piac fejlődését és ezen belül a keresleti elvárásokat. A kutatás központjában a világ vezető szállodavállalatai állnak, ugyanis ezeknek a növekedésén vizsgálható meg legintenzívebben a növekedés dinamikája. A kutatás specifikuma, hogy a növekedést és a versenyképes terjeszkedést mennyire szolgálja ki a vállalatok brand-, ingatlan- és üzemeltetési portfóliója. A dolgozat írója a kutatást két részre osztja. Az első rész a téma szakirodalmi megközelítése, ezen belül a kutatott téma elméleti hátterének meghatározása. Erre épül fel a dolgozat második része. A második rész a szállodavállalatokat 2010-2013 között vizsgálja. A kutatás alatt a vállalatok a piaci rangsorok alapján kerülnek összevetésre. Majd ezt követően a kapacitásnövekedések tendenciái a vállalatok piaci és gazdasági mutatóinak tükrében kerülnek bemutatásra. A kutatás célja, hogy kimutassa, mennyire befolyásolja a vizsgált vállalatok brand összetétele és azon belül az ingatlan alapú terjeszkedése a gyors ütemű növekedést. Ezen túl, a kutatás kitér a szállodavállalatok portfólió értékelésére, továbbá a vállalatok eredményességére és a portfóliók összetételének tőzsdei értékre gyakorolt hatására. A dolgozat érinti a vállalatok portfóliójának versenyképességre kifejtett hatását. Azaz, a különböző vállalati felépítések mennyire képesek a vállalatokat benchmarking szempontból, egymáshoz képest, versenyképes pozícióban tartani. Végül az eredmények alapján, a dolgozat prognosztizálja a vizsgált vállalatok rangsorának hosszú távú alakulását. Továbbá ennek alapján bemutatja a várható hatásokat a magyar szállodapiacra, a helyi piaci tulajdonságoknak megfelelően.
Magyar cím
Szállodavállalatok portfólió kialakításának hatása a versenyképességre
Angol cím
The effect of brand portfolios on hotel groups competitiveness
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | szállodavállalati versenyképesség, portfólió analízis, szállodai benchmarking |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Herczeg Tamás |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Ápr. 24. 10:49 |
Utolsó módosítás: | 2015. Dec. 12. 11:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |