Fiatalok online - Az okostelefonok és mobilapplikációk hatása a magyar városi ifjúság szociális életére és kapcsolataira

Szabó László (2018) Fiatalok online - Az okostelefonok és mobilapplikációk hatása a magyar városi ifjúság szociális életére és kapcsolataira. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of FIATALOK ONLINE - AZ OKOSTELEFONOK ÉS MOBILAPPLIKÁCIÓK HATÁSA A MAGYAR VÁROSI IFJÚSÁG SZOCIÁLIS ÉLETÉRE ÉS KAPCSOLATAIRA.pdf] PDF
FIATALOK ONLINE - AZ OKOSTELEFONOK ÉS MOBILAPPLIKÁCIÓK HATÁSA A MAGYAR VÁROSI IFJÚSÁG SZOCIÁLIS ÉLETÉRE ÉS KAPCSOLATAIRA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (449kB)

Absztrakt (kivonat)

A disszertáció, melynek címe: „Fiatalok Online – Az okostelefonok és mobilapplikációk hatása a magyar ifjúság szociális életére és kapcsolataira”; a szociológia, pszichológia és marketing eszközeinek segítségével hivatott vizsgálni a napjaink (2018) magyar valóságát és az országunk társadalmi normáit a városi fiatal felnőttek (20-28) évesek között. Ennek megfelelően a tézis írója olyan jól ismert teóriákat vesz alapul, mint például Abraham Maslow szükséglethierarchia-elmélete és állítja azokat használatba a közösségi trendek, viselkedés és motivációk vizsgálatának érdekében. A tanulmány folyamán kibontakozó teóriákhoz igazodóan a tézisíró olyan hipotéziseket vizsgál meg, mint például „a közösségi normák és trendek jelentősen megváltoztak a magyar 20 és 28 évesek körében a szociális háló és modern telekommunikációs megoldások hatására”. Annak érdekében, hogy ellenőrizze feltevését, a tézisíró szakdolgozatában megvizsgálja a legnépszerűbb közösségi médiahálózatokat, valamint górcső alá veszi a felhasználói viselkedést beleértve az életstílust, szokásokat és napirendet. A kutatás folyamán az író részben másodlagos adatforrásokra támaszkodik, mely begyűjtése és kiértékelése már a múltban megtörtént más magyar kutatók által. Emellett sor kerül két külön álló primer kutatás lebonyolítására is – egy kvantitatív, mely kutatás segítségével statisztikai adatok és matematikai modellek segítségével trendek és szokások megállapítására kerül sor. Ezt követően pedig egy kvalitatív kutatás lehetővé teszi e trendek és nézetek okainak részletesebb megértését, valamint gazdasági vonatkozásokat állapít meg az adott korcsoport tulajdonságai alapján. Ahogy a tézis írója lebonyolítja a kutatását, az olvasó betekintést nyerhet újonnan megfigyelt szokásokba, mint például az internetes társkeresés. A kinyert adatok elemzése pedig lehetővé teszi az olvasó számára az említett jelenségek és az újgenerációs értékrend megértését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Szociálpszichológia, Generációs kutatás, Közösségi média, Mobiltelefon, Fiatalok, Mobilapplikáció
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó Zoltán
Rekord készítés dátuma: 2018. Nov. 29. 14:09
Utolsó módosítás: 2020. Már. 26. 06:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet