Szabó László (2018) Fiatalok online - Az okostelefonok és mobilapplikációk hatása a magyar városi ifjúság szociális életére és kapcsolataira. Külkereskedelmi Kar.
PDF
FIATALOK ONLINE - AZ OKOSTELEFONOK ÉS MOBILAPPLIKÁCIÓK HATÁSA A MAGYAR VÁROSI IFJÚSÁG SZOCIÁLIS ÉLETÉRE ÉS KAPCSOLATAIRA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (449kB) |
Absztrakt (kivonat)
A disszertáció, melynek címe: „Fiatalok Online – Az okostelefonok és mobilapplikációk hatása a magyar ifjúság szociális életére és kapcsolataira”; a szociológia, pszichológia és marketing eszközeinek segítségével hivatott vizsgálni a napjaink (2018) magyar valóságát és az országunk társadalmi normáit a városi fiatal felnőttek (20-28) évesek között. Ennek megfelelően a tézis írója olyan jól ismert teóriákat vesz alapul, mint például Abraham Maslow szükséglethierarchia-elmélete és állítja azokat használatba a közösségi trendek, viselkedés és motivációk vizsgálatának érdekében. A tanulmány folyamán kibontakozó teóriákhoz igazodóan a tézisíró olyan hipotéziseket vizsgál meg, mint például „a közösségi normák és trendek jelentősen megváltoztak a magyar 20 és 28 évesek körében a szociális háló és modern telekommunikációs megoldások hatására”. Annak érdekében, hogy ellenőrizze feltevését, a tézisíró szakdolgozatában megvizsgálja a legnépszerűbb közösségi médiahálózatokat, valamint górcső alá veszi a felhasználói viselkedést beleértve az életstílust, szokásokat és napirendet. A kutatás folyamán az író részben másodlagos adatforrásokra támaszkodik, mely begyűjtése és kiértékelése már a múltban megtörtént más magyar kutatók által. Emellett sor kerül két külön álló primer kutatás lebonyolítására is – egy kvantitatív, mely kutatás segítségével statisztikai adatok és matematikai modellek segítségével trendek és szokások megállapítására kerül sor. Ezt követően pedig egy kvalitatív kutatás lehetővé teszi e trendek és nézetek okainak részletesebb megértését, valamint gazdasági vonatkozásokat állapít meg az adott korcsoport tulajdonságai alapján. Ahogy a tézis írója lebonyolítja a kutatását, az olvasó betekintést nyerhet újonnan megfigyelt szokásokba, mint például az internetes társkeresés. A kinyert adatok elemzése pedig lehetővé teszi az olvasó számára az említett jelenségek és az újgenerációs értékrend megértését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Szociálpszichológia, Generációs kutatás, Közösségi média, Mobiltelefon, Fiatalok, Mobilapplikáció |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szabó Zoltán |
Rekord készítés dátuma: | 2018. Nov. 29. 14:09 |
Utolsó módosítás: | 2020. Már. 26. 06:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |