A mesterséges intelligencia bevezetésének hatása a szállodai vendégélményre

Domán Zsuzsánna (2018) A mesterséges intelligencia bevezetésének hatása a szállodai vendégélményre. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Domán Zsuzsánna_W1S2HD.pdf] PDF
Domán Zsuzsánna_W1S2HD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A mesterséges intelligencia rohamos fejlődése, és a gazdaság egyre több területén való megjelenése előre vetíti azt, hogy a legújabb technológiák hamarosan a szálláshely-szolgáltatás és vendéglátás területén is meghatározóak lesznek. Már manapság is találkozhatunk olyan mesterséges intelligencia által vezérelt szerkezetekkel egyes szállodák különböző részlegein, amelyek nem csak a vendégek szórakoztatásában vesznek részt, hanem esetenként a személyzet munkáját is megkönnyítik. 2018. februárjában a Budapesti Gazdasági Egyetem csapatának tagjaként részt vettem egy Maastricthban, Hollandiában megrendezett hotelmenedzsment versenyen, az EmCup-on, melynek témája a mesterséges intelligencia és a személyes vendégkapcsolatok egyensúlyának megteremtése volt. Ennek a versenynek köszönhetően sokat olvastam a témában, illetve számos rendkívül érdekes előadást volt alkalmam végighallgatni. Ez, és a témakör rendkívüli aktualitása, illetve a számos társadalmi, gazdasági és etikai kérdés melyet felvet motivált arra, hogy dolgozatomat a mesterséges intelligencia szállodákban való jelen alkalmazásáról, illetve a jövőbeni felhasználásáról írjam. Fontos szerepet kap ezen kívül az előzőekben említett legújabb technológia vendégélményre való hatása, és annak növelését célzó felhasználása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus - Vendéglátás BA

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: mesterséges intelligencia, vendégélmény, Szálloda, Robot, személyközpontú szolgáltatás
Felhasználói azonosító szám (ID): Domán Zsuzsánna
Rekord készítés dátuma: 2018. Nov. 27. 14:01
Utolsó módosítás: 2018. Nov. 27. 14:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet