A logisztikai tevékenység insourcing lehetőségének vizsgálata az Edelmann Hungary Packaging Zrt-nél

Tompos Fanni (2014) A logisztikai tevékenység insourcing lehetőségének vizsgálata az Edelmann Hungary Packaging Zrt-nél. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of 11146_tompos_fanni_2014jan_titkos.pdf] PDF
11146_tompos_fanni_2014jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Az Edelmann Hungary Packaging Zrt.-nél eltöltött három hónapos szakmai gyakorlat nagyban segített a szakdolgozatom megírásában. A dolgozatom témája a logisztikai tevékenység insourcing lehetőségének vizsgálata az Edelmann Hungary Packaging Zrt.-nél. A dolgozat elkészítéséhez sokrétű információra volt szükségem, így a három hónapos időtartam alatt betekintést kaptam a Társaság főbb funkcionális területeire, úgymint Értékesítési osztály, Beszerzési csoport, Programiroda, Prepress, Termelés, és végül a Pénzügyi osztály. Minden területen sikerült információt gyűjtenem a szakdolgozatom sikeres megírásához. A szakdolgozatom első fejezetében a Társaság tevékenységét mutattam be, előtérbe helyeztem a termelési sajátosságokat, a berendezések, eszközök és folyamatok bemutatását, termékeik megismertetését. Az első fejezetben továbbá szerepet kapott a vállalat szervezeti felépítése, melyből kiderült, hogy a funkcionális szervezeti struktúra a mindennapokban hogyan működik, és hogy minden munkakör szorosan kapcsolódik egymáshoz, feladat és probléma megoldásoknál team-munka figyelhető meg. A dolgozatom elméleti áttekintésénél a hangsúlyt a logisztika a vállalati gazdaságban betöltött szerepére helyeztem, kiemelve a raktározás szerepét, mivel a szakdolgozatom célja, megvizsgálni, hogy vajon érdemes-e a Társaságnak a raktározási tevékenységet beszervezni. A következő fejezetben a figyelem már a logisztikai szolgáltatóé, akinek bemutatásával indul ez a fejezet, továbbá bemutatom, hogy a logisztikai szolgáltató milyen szolgáltatásokat nyújt a Társaságnak. A főbb tevékenységei mellett még kihangsúlyozom azt a folyamatot- shuttle - amely az új telephely megépülésével megszűnne, és nem jelentene már a Társaságnak többletköltséget. Az 5. sz. fejezet címe a Működési jellemzők, amelyben elsőként a logisztikai költségelemek kerülnek meghatározásra. A logisztikai szolgáltató által kiállított logisztikai számla részletes könyvelésének felosztását mutatom be a meghatározott logisztikai költséghelyeken, valamint olyan logisztikai költségelemeket említek, amelyekkel a visszaszervezés során költséget tudna megtakarítani a Társaság. Az alfejezetekben az emberi és eszköz erőforrás igény számbavétele történik, megvizsgálom, hogy a logisztikai szolgáltató a Társaságnak nyújtott szolgáltatásait mekkora létszámmal és milyen eszközállománnyal végzi. A raktározás az 5.3.1.-es fejezetben kerül bemutatásra, ahol a logisztikai szolgáltató által alkalmazott tárolási módok és folyamatok előnyeit és hátrányait részletezem. A fejezet rávilágít a tevékenység hiányosságaira, úgymint a raktár rossz területi elhelyezkedés, és állapota. A további alfejezetben az IT háttér kapott szerepet, ugyanis a raktár és nyomda közötti távolság miatt ennek különösen fontos szerepe van a gördülékeny folyamatok megvalósításában. A szakdolgozat egyik fontos része a 6. számú fejezet, amelyben megfogalmazásra kerültek azok az okok, amelyek a visszaszervezés gondolatát létrehozták. A Társaság 2015 tavaszán zöldmezős beruházás keretén belül egy új telephely megépítését tervezi, amellyel a raktár és üzem egy területen épülne meg. A 7. számú fejezet a visszaszervezéshez szükséges emberi, eszköz erőforrást és költségelemeket vizsgálja meg. A tervezett emberi erőforrás igény meghatározásánál a Társaság a raktározási tevékenységet a logisztikai szolgáltatóval szemben mínusz 3 fővel valósítaná meg. A tervezett eszköz igény meghatározásánál figyelembe kellett vennem, hogy a Társaság ehhez a tevékenységhez szükséges semmilyen eszközzel nem rendelkezik, így a 7.3. számú fejezetben a szükséges eszközöket soroltam fel. A 7.4. számú fejezetben említést tettem arról, hogy az Edelmann Group célja az, hogy minden leányvállalatánál SAP rendszerek segítsék a Társaságok munkáját, így megnövelve a csoport kontrollját a leányvállalatok felett. A költségek összehasonlítása történik a 7.5.-ös alfejezetben. Összegzésre kerülnek a visszaszervezés során felmerülő költségelemek. Elsőként a bérköltségeket becsültem meg, a tervezett létszám igénnyel, majd a szükséges eszközök bruttó értéke alapján éves amortizációs költségelemekkel számoltam, továbbá egyéb költségek is meghatározásra kerültek, amely a raktározási folyamathoz elengedhetetlenek. Az insourcing logisztikai költségeket állítottam szembe az outsourcing költségekkel, amelyekből kiderült, hogy a vállalkozás megtakarítást érne el a visszaszervezéssel. A dolgozatom végén kiderül, hogy a Társaságnak valóban megérné beszervezni a raktározási tevékenységet, a költség megtakarítás mellett, más előnyei is származnának a visszaszervezéssel, úgy, mint lojálisabb munkavállalók, ellenőrzés a tevékenység felett.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Edelmann Hungary Packaging Zrt. (Zalaegerszeg), helyzetelemzés - állapotfelmérés - feltételrendszer vizsgálata, insourcing - beszervezés - visszaszervezés, költségelemzés, logisztika, raktár - raktározás, üzemeltetés, Zalaegerszeg (Zala)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2018. Okt. 29. 15:13
Utolsó módosítás: 2018. Okt. 29. 15:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet