Az OTB Bank Nyrt. direkt marketing tevékenységének elemzése

Szigli Dóra (2014) Az OTB Bank Nyrt. direkt marketing tevékenységének elemzése. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of 11145_szigli_dora_2014jan_titkos.pdf] PDF
11145_szigli_dora_2014jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (5MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat az OTP Bank Nyrt. direkt marketing tevékenységének elemzése címmel írtam. A második fejezetben az OTP Bankot mutattam be kezdetektől napjainkig. A Bank hat évtizedének történeti áttekintése mellett röviden írtam a pécsi Kórház téri fiókról, ahol szakmai gyakorlatomat töltöttem. A harmadik fejezetben az OTP Bank gyakorlatán keresztül bemutattam a szolgáltatásmarketing és a bankmarketing eszköztárát. Először a szolgáltatások felértékelődő szerepére tértem ki. A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján szemléltettem azt, hogy milyen jelentőséggel bír napjainkban a szolgáltatószektor. A szolgáltatások marketingspecifikumait a HIPI-elv segítségével vizsgáltam. A szolgáltatások sajátosságait, azaz a változékonyságot, a megfoghatatlanságot, a nem tárolható jelleget és az elválaszthatatlanságot szemléltettem banki példák segítségével. A szolgáltatásmarketing jellemzőinek vizsgálatakor kihangsúlyoztam azokat a főbb jellemzőket, melyekben a szolgáltatások eltérnek a fizikai termékektől. A banki szolgáltatások további specifikumainak elemzésekor főképp azokat a jellemzőket hangsúlyoztam, melyek eltérést mutatnak a nem banki szolgáltatásokhoz képest. A negyedik fejezetben részletesen elemeztem a marketingmixet az OTP Bank példáján keresztül. A termékpolitika során egy általános képet nyújtottam a banki termékekről, majd néhány példát hoztam szakmai gyakorlatom során elvégzett feladataimról. Az árpolitika vizsgálatánál bemutattam, hogy mely tényezők lehetnek hatással a banki termékek árára, valamint konkrét példákon keresztül mutattam be, hogy az OTP Bank árképzése során milyen szempontokat vesz figyelembe. Az értékesítési csatornapolitika vizsgálatán belül írtam a direkt értékesítési csatornákról. Itt bemutatattam a bankfiókokat és a mobilbankárokat. Továbbá szemléltettem az OTP Bank által alkalmazott direkt értékesítési csatornákat. Ebben a részben írtam az ATM-ekről, az OTPdirekt-ről, az OTP SmartBank-ról, valamint a telefonos és mobiltelefonos szolgáltatásokról. A promóciót az ATL és BTL eszközök segítségével részletesen elemeztem banki példákon keresztül. Először az audiovizuális reklámokat mutattam be. Itt részletesen írtam az OTP Bank televíziós reklámjairól, sajtóhirdetéseiről és a Bank által használatos internetes felületekről is. Emellett a szabad és zárttéri reklámokat is konkrét példákkal szemléltettem. A vásárlásösztönzés módszereinek vizsgálatok többek között említést tettem a prémium ügyfelekről, az OTP Klubról, akciókról, kedvezményekről és reklámajándékokról. Példákon keresztül szemléltettem az eladáshelyi és a vásárláshelyi reklámokat. A közönségkapcsolatokat vizsgáltam a bankon belül és kívül is. Részletesen beszámoltam a Bank szponzorációs tevékenységéről, illetve az általa folytatott, napjainkban kiemelt fontossággal bíró társadalmi felelősségvállalásról. A személyes eladás keretein belül konkrét példákkal szemléltetve mutattam be, hogy milyen az, amikor a Bank munkatársai külső helyszíneken dolgoznak. Az emberi tényező vizsgálata során részletesen elemeztem a frontvonal dolgozóinak kompetenciáit, a velük szemben támasztott elvárásokat. A folyamatok vizsgálatánál írtam arról, hogy az OTP Bankban milyen módon zajlik az ügyintézés. Illetve néhány konkrét példán keresztül szemléltettem azt, hogy milyen „forgatókönyvek” állnak az ügyintézők rendelkezésére az elvégzendő feladatokhoz. A fizikai megjelenésnél gyakorlati helyemen keresztül mutattam be egy bankfiókot. Az ötödik fejezetben a direkt marketing vizsgálata során először azt vettem sorra, hogy milyen törvényi előírásoknak kell megfelelniük a közvetlen üzletszerzést végzőknek. A direkt marketing piac gyakorlati jelentőségét számszerű adatokkal alátámasztva bemutattam azt is, hogy napjainkban miért bír olyan nagy jelentőséggel a marketingnek ez a szegmense. A direkt marketing eszközeinek vizsgálata során részletesen írtam az OTP Bank által alkalmazott eszközökről. Ebben a fejezetben banki példákkal alátámasztva írtam a DM levélről, a telefonos megkeresésekről, valamint az SMS üzenetekről. A hatodik fejezetben a DM hatékonyságát vizsgáltam. Egyrészt tapasztalataimon keresztül bemutattam a Bank által végzett telefonos megkereséseket, két kampány keretein belül, melyekbe gyakorlatom során nekem is lehetőségem nyílt betekintést nyernem. Elméleti ismereteim és saját tapasztalataim alátámasztása végett készítettem egy kérőívet a bankok direkt marketing tevékenységéről, melyet ebben a fejezetben részletesen elemeztem az általam felállított hipotéziseken keresztül. Ezáltal részletesebb képet kaptam arról, hogy milyen a fogyasztók megítélése általánosságban a direkt marketingről, valamint azokról az eszközökről, melyeket az OTP Bank is alkalmaz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens
NEM RÉSZLETEZETT
Doba Szilvia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank - bankügy, bankmarketing, direkt marketing - közvetlen értékesítés, marketing, OTP Bank, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2018. Okt. 29. 15:10
Utolsó módosítás: 2018. Okt. 29. 15:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet