Egyedi vevői igények kezelése GE Industrial Solution üzletág Logisztikai rendszerében

Mecséri Zsuzsanna (2014) Egyedi vevői igények kezelése GE Industrial Solution üzletág Logisztikai rendszerében. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of 11134_mecseri_zsuzsanna_2014jan_titkos.pdf] PDF
11134_mecseri_zsuzsanna_2014jan_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként az egyedi vevői igények kezelését választottam a General Electric Industrial Solution üzletágának a logisztikai rendszerében. A szakmai gyakorlatom során a multinacionális vállalatnál megismertem a logisztikai folyamatokat és betekintést nyertem a disztribúcióhoz kapcsolódó többi funkció munkájába is. A munkámban röviden ismertetem a General Electric történetét és az Industrial Solution üzletág elhelyezkedését a vállalat divízionális rendszerében. A GE ezen szegmense szinte teljes egészében kiszervezte külső cégekhez a logisztikai rendszerét. A napi operatív tevékenységében egyáltalán nem vesz részt, csak szervezési és irányítási feladatokkal foglalkozik. A Nagykanizsai logisztikai központot a Gartner Hungaráia Kft üzemelteti, röviden betekintést nyújtok a két vállalat együttműködésébe. Bemutatom az egyes régiókra jellemező kiszállítási folyamatokat, kiemelve köztük lévő különbségeket. Külön figyelmet szenteltem az informatikai rendszereknek, mert a GE esetében különösen fontos, hogy az egymástól távol működő gyárak és raktárak között az információk mindig frissek legyenek, majdhogynem on-line legyen látható az egyes funkciók működése. Figyelmem középpontjában a különleges vevői igények kerültek. A gyakorlat során szerzett tapasztalataim szerint ez egyre nagyobb szeletét jelenti a kiszállításoknak, folyamatosan nő az ilyen kérésekkel rendelkező vevők száma. A logisztikához kapcsolódó egyéni igényeket a csomagolás során lehetséges teljesíteni. Eddig a pillanatig, a gyártás és a raktározás során a terméket az általános folyamatok szerint kezelik. Nem veszik figyelembe, hogy a vevőnek történő kiszállítás során lesz-e bármilyen, a szokásostól eltérő kérés a szállítmánnyal kapcsolatban. Egyik jelentős területe az egyedi kéréseknek, hogy a vevő által meghatározott címkékkel kell ellátni a kiszállításra kerülő dobozokat, így téve egyedivé a terméket. Ezzel a plusz információval a GE vevői a továbbértékesítés során a piacaikon jelen lévő túlkínálatból szeretnének kitörni, arra számítva, hogy a végső felhasználók így nagyobb arányban vásárolják ezeket az árukat. A vevői kérések másik nagy csoportja a szállítmány összeállításával, a csomagolás fizikai megvalósításával kapcsolatosak a logisztikában. Elmondható, hogy napjainkban az egyes vevők minél kevesebb erőforrást szeretnének fordítani az áruk kezelésére. A beszállítóktól (jelen esetben a GE-től) már olyan állapotban várják a szállítmányokat, hogy számukra a csak helyben végezhető árukezelés maradjon, amelyet gyorsan és hatékonyan tudnak elvégezni. Ez a szemléletmód húzódik meg a vevőkérések ezen csoportja mögött, melyek közül néhányat a szakdolgozatomban is ismertetek. Az Industrial Solution üzletág fő profilja a tömegtermelés, mégis forgalmaz a vevők számára speciálisan összeállított egyedi termékeket is. Ez esetben már a vevőrendeléstől egészen a kiszállításig külön figyelem irányul ezekre a vevőrendelésekre. Erre az úgynevezett Generic Code folyamatot használják, melynek során a raktárban mind informatikailag mind fizikailag a többi terméktől elkülönítetten, csak dedikált emberek dolgoznak ezekkel az árukkal. A szakdolgozatban ismertetésre kerül ezeknek a speciálisan legyártott termékeknek a raktári kezelése. Végül röviden bemutatom, hogy az egyedi igények kezelése esetén milyen extra költségek jelentkeznek az általános kiszállítási folyamathoz képest. Fontos megérteni azt a piacokon jelen lévő és egyre nagyobb hangsúlyt kapó szemléletmódot, hogy a vevők nem általános cikkeket szertnének vásárolni, hanem egyedieket, melyek az ő igényeikre vannak tervezve. Ezért az egyedi igényekre nem úgy kell tekinteni, mint különálló tevékenységre amely extra erőforrásokat igényel, hanem úgy mint az értékesítés jövőbeni növekedési zálogára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: General Electric, General Electric Hungary (Budapest), logisztika, raktár - raktározás, ügyfélkapcsolat - ügyfélszolgálat - vevőszolgálat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2018. Okt. 29. 14:56
Utolsó módosítás: 2018. Okt. 29. 14:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet