Az eseménymarketing szerepe a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány gyakorlatában

Kelemen Attila (2014) Az eseménymarketing szerepe a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány gyakorlatában. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of 11124_kelemen_attila_2014jan.pdf] PDF
11124_kelemen_attila_2014jan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témája az eseménymarketing köré épül. Felgyorsult életünkben egyre több időt töltünk informatikai eszközök használatával. Mostanra kikerülhetetlen a hétköznapokban, hogy online kommunikációval töltsük el a napunk jelentős részét, hiszen szükséges a mindennapi tevékenységeinkhez, az információgyűjtéshez és még a társas kapcsolatokban is fontos szerepet játszik. Emiatt az emberek igénye folyamatosan nő az élményszerű személyes találkozások iránt. Az eseménymarketing különösen hatékony marketingmódszer lehet a szolgáltatással foglalkozók számára, mivel a szolgáltatással foglalkozó szervezetek és vállalatok napi kapcsolatban vannak ügyfeleikkel. Az eseménymarketinghez kapcsolódó személyes találkozások, sokat segíthetnek abban, hogy erősítsék a felek közötti kötődést. A Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány olyan szolgáltatással foglalkozó nonprofit szervezet, amely meghatározó tapasztalati múlttal rendelkezik az események megszervezésében és lebonyolításában. Elsődlegesen arra szeretnék rámutatni, hogy egy olyan jellegű szervezet, mint a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, milyen céllal, milyen célközönséget kíván megszólítani és egy rendezvénytől milyen eredményeket vár el, illetve azok miként valósulnak meg. A dolgozat első felében bemutatásra kerül a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, mint szolgáltató szervezet. Ismertettem a ZMVA céljait, a célok elérése érdekében alkalmazott stratégiáját és vázlatszerűen kitérek a szervezeti felépítésére. Kiemelve a szolgáltatási palettáját és a futó projektjeit. Ezután részletesen bemutatásra kerülnek az eseménymarketing főbb tudnivalói. Szakirodalmak felhasználásával meghatározásra kerül az event merketing helye a marketingen belül, ismertetve az esemény marketing definícióját, elemezve a céljait, tulajdonságait és a napjainkban egyre inkább felértékelődő szerepét. Az utolsó nagyobb pont tartalmaz egy szekunder kutatást, melyben a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány rendezvényeire vonatkozó adatokat elemzem 2010 és 2012 között és egy primer kutatást, amely két részből tevődik össze. Egy mélyinterjús kutatásból és egy kérdőíves elemzésből. A szekunder kutatás és a primer kutatásban végzett kérdőívelemzés azt támasztotta alá, hogy a rendezvények összességében sikeresnek mondhatók. A sikerek legfontosabb alappillére a figyelemfelkeltő programok és a vonzó élményelemek kiválasztása. De nem minden esetben van lehetőség a programok érdekesé tételére, mivel azok egy projekthez kapcsolódnak, vagy az élményelemek - amelyek növelhetnék az események színvonalát - olykor magas költségekkel járnak. A mélyinterjúk elemzéséből pedig kiderül, hogy A rendezvények elsősorban a futó projektjeik keretein belül kerülnek megvalósításra. Az események tekintetében a célközönség elsősorban a kis- és középvállalkozások csakúgy, mint a ZMVA szolgáltatásai esetében. Az események sikeréhez nagyban hozzájárul az azt megelőző marketingtevékenység, amihez a Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány a rendelkezésére álló összes csatornát igénybe veszi. A sikeres rendezvényhez vannak kiemelendő szempontok, amikre oda kell figyelni. Ilyen a megfelelő időpont és helyszín kiválasztása, technikai felszereltség biztosítása. Ezen kívül olyan szempontok is szóba kerülnek, hogy minél vonzóbb legyen az esetleges résztvevők számára. Ilyen például a mára már szinte kötelezővé vált étkezés a rendezvényeken, vagy az előadók szaktudása és hírneve. Itt emelném ki a speciális élményelemeket, amik kimondottan az élményszerűséget hivatott növelni. Az események sikerességét mégis nehéz meghatározni. A Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítványnál fontosnak tartják, hogy minél több részvevője legyen a rendezvényeknek és a vendégek hasznosnak ítéljék meg a megszerzett tudást. Érdekük, hogy a vendégek későbbiekben is részt vegyenek más programokon is és igénybe vegyék a ZMVA egyéb szolgáltatásait is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens
NEM RÉSZLETEZETT
Nagy András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eseménymarketing, hatékonyságvizsgálat, interjú, marketing, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, Zalaegerszeg (Zala), Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (Zalaegerszeg)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2018. Okt. 09. 16:37
Utolsó módosítás: 2018. Okt. 29. 14:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet