Shid Mousavi Nayereh Sadat (2018) Gastronomic Tourism (Case study of Iran). Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Gastronomic Tourism-Nayereh-Final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
The relationship between food and tourism is very close to each other. Food is the symbol of culture and the destination of tourism. Interest in recognition Culture is recognized as an important motive for the consumption of food for tourism. Gastronomic tourism is for tourists with special interests of foods and drinks and the main motive is the food experience. This study is a way based on electronic resources and library to find out the strengths and weaknesses of the gastronomic tourism in Iran. The purpose of this study is to present a strategy for using the potential of food tourism development in Iran. The results show that if Iran provides infrastructure and conditions for food tourism and also work on this kind of tourism professionally then it can be a good destination for food tourism.
Angol cím
Gastronomic Tourism (Case study of Iran)
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Tourism and Hotel Management
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Tourism, Gastronomic tourism, Development, Iran |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Petics Mariann |
Rekord készítés dátuma: | 2018. Máj. 17. 12:57 |
Utolsó módosítás: | 2018. Szep. 19. 15:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |