Gastronomic Tourism (Case study of Iran)

Shid Mousavi Nayereh Sadat (2018) Gastronomic Tourism (Case study of Iran). Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Gastronomic Tourism-Nayereh-Final.pdf] PDF
Gastronomic Tourism-Nayereh-Final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

The relationship between food and tourism is very close to each other. Food is the symbol of culture and the destination of tourism. Interest in recognition Culture is recognized as an important motive for the consumption of food for tourism. Gastronomic tourism is for tourists with special interests of foods and drinks and the main motive is the food experience. This study is a way based on electronic resources and library to find out the strengths and weaknesses of the gastronomic tourism in Iran. The purpose of this study is to present a strategy for using the potential of food tourism development in Iran. The results show that if Iran provides infrastructure and conditions for food tourism and also work on this kind of tourism professionally then it can be a good destination for food tourism.

Angol cím

Gastronomic Tourism (Case study of Iran)

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Tourism and Hotel Management

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tourism Management MA

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Tourism, Gastronomic tourism, Development, Iran
Felhasználói azonosító szám (ID): Petics Mariann
Rekord készítés dátuma: 2018. Máj. 17. 12:57
Utolsó módosítás: 2018. Szep. 19. 15:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet