A helyi termékek létjogosultságának vizsgálata a kereskedelmi és vendéglátóipari szakképzésben

Szűcs Andrea (2018) A helyi termékek létjogosultságának vizsgálata a kereskedelmi és vendéglátóipari szakképzésben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of KTMAdolgozatvégső.pdf] PDF
KTMAdolgozatvégső.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Korábbi kutatási múltam és jelenlegi pedagógusi munkaköröm ösztönzött a téma kiválasztásában. A szakirodalmi áttekintés során két részre osztottam a talált szekunder forrásaimat: az első a helyi termékekkel volt kapcsolatos (háttér, fogalmi meghatározás, programok), a második pedig a szemléletformálás lehetőségeit, célcsoportjait, módszereit és alkalmait vizsgálta. A közelmúltban felülről és alulról indult kezdeményezések eredményeképpen újra előtérbe került a helyi termékek fogyasztása, preferálása. Azt vizsgáltam meg, hogy a helyi termékek bemutatásának van-e létjogosultsága megjelenni a középfokú oktatásban, amelynek bizonyítására kérdőíves kutatást végeztem az internet segítségével, valamint két mélyinterjút készítettem két általam nagyra becsült, közvetlen kollégával. A kollégák több, mint 90%-a üdvözölte a helyi termékek előtérbe kerülését olyannyira, hogy magánemberként is vásárolnak helyi termelőtől származó gyümölcsöt, zöldséget, húst, húskészítményt, mézet. Sokan végeznek otthonukban termelői munkát szörp- és kompótkészítés, lekvárfőzés formájában. Mind a kereskedelmi, mind a vendéglátóipari képzésben az élelmiszerrel kapcsolatos tantárgyak a legalkalmasabbak a helyi termékek hangsúlyozására a Kereskedelmi ismeretek és/vagy gyakorlat, a Marketing és kommunikáció a vendéglátásban, illetve az osztályfőnöki óra mellett. A külsős szakember előadását, a piaclátogatást és a tematikus napot tartják a legmegfelelőbb módszernek a helyi termékek bemutatására, kihangsúlyozására. Véleményem szerint célszerű volna a pénzügyi témahét mintájára egy helyi termékekkel kapcsolatos tematikus napot megszervezni. Továbbá javasolnám, hogy egy-egy tájegységen létrejövő helyi termék program a fiatalok szemléletformálását is tűzze céljai közé.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Üzleti Szakoktató és Pedagógiai Intézet

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közgazdász tanár MA

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: szemléletformálás, helyi termék, kereskedelmi szakképzés, vendéglátóipari szakképzés
Felhasználói azonosító szám (ID): Horváth Viktória
Rekord készítés dátuma: 2018. Máj. 12. 10:45
Utolsó módosítás: 2018. Nov. 15. 15:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet