Szűcs Andrea (2018) A helyi termékek létjogosultságának vizsgálata a kereskedelmi és vendéglátóipari szakképzésben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
KTMAdolgozatvégső.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Korábbi kutatási múltam és jelenlegi pedagógusi munkaköröm ösztönzött a téma kiválasztásában. A szakirodalmi áttekintés során két részre osztottam a talált szekunder forrásaimat: az első a helyi termékekkel volt kapcsolatos (háttér, fogalmi meghatározás, programok), a második pedig a szemléletformálás lehetőségeit, célcsoportjait, módszereit és alkalmait vizsgálta. A közelmúltban felülről és alulról indult kezdeményezések eredményeképpen újra előtérbe került a helyi termékek fogyasztása, preferálása. Azt vizsgáltam meg, hogy a helyi termékek bemutatásának van-e létjogosultsága megjelenni a középfokú oktatásban, amelynek bizonyítására kérdőíves kutatást végeztem az internet segítségével, valamint két mélyinterjút készítettem két általam nagyra becsült, közvetlen kollégával. A kollégák több, mint 90%-a üdvözölte a helyi termékek előtérbe kerülését olyannyira, hogy magánemberként is vásárolnak helyi termelőtől származó gyümölcsöt, zöldséget, húst, húskészítményt, mézet. Sokan végeznek otthonukban termelői munkát szörp- és kompótkészítés, lekvárfőzés formájában. Mind a kereskedelmi, mind a vendéglátóipari képzésben az élelmiszerrel kapcsolatos tantárgyak a legalkalmasabbak a helyi termékek hangsúlyozására a Kereskedelmi ismeretek és/vagy gyakorlat, a Marketing és kommunikáció a vendéglátásban, illetve az osztályfőnöki óra mellett. A külsős szakember előadását, a piaclátogatást és a tematikus napot tartják a legmegfelelőbb módszernek a helyi termékek bemutatására, kihangsúlyozására. Véleményem szerint célszerű volna a pénzügyi témahét mintájára egy helyi termékekkel kapcsolatos tematikus napot megszervezni. Továbbá javasolnám, hogy egy-egy tájegységen létrejövő helyi termék program a fiatalok szemléletformálását is tűzze céljai közé.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Üzleti Szakoktató és Pedagógiai Intézet
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | szemléletformálás, helyi termék, kereskedelmi szakképzés, vendéglátóipari szakképzés |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Horváth Viktória |
Rekord készítés dátuma: | 2018. Máj. 12. 10:45 |
Utolsó módosítás: | 2018. Nov. 15. 15:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |