A digitális nőgyógyászati eszközök relevanciája napjainkban és ezek hatékony kommunikációs stratégiája

Bokor Orsolya (2018) A digitális nőgyógyászati eszközök relevanciája napjainkban és ezek hatékony kommunikációs stratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bokor Orsolya_Szakdolgozat2018.pdf] PDF
Bokor Orsolya_Szakdolgozat2018.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Április 28..

Download (7MB)
[thumbnail of HivatalosBejegyzes.pdf] PDF
HivatalosBejegyzes.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Április 28..

Download (123kB)
[thumbnail of Bokor Orsolya_Adatbázis1.xlsx] Microsoft Excel
Bokor Orsolya_Adatbázis1.xlsx
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Április 28..

Download (75kB)
[thumbnail of Bokor Orsolya_leiratok_mélyinterjú.docx] Microsoft Word
Bokor Orsolya_leiratok_mélyinterjú.docx
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Április 28..

Download (88kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat elsődleges kutatási kérdése a digitális eszközökben rejlő lehetőségekre fókuszál, azaz, hogy Magyarországon a potenciális fogyasztók milyen mértékben használnák ki a nőgyógyászati jellegű digitális eszközök előnyeit, alapvetően hogyan viszonyulnak a jövő nyújtotta lehetőségekhez. A célkitűzés az, hogy a páciensek felé irányultan javaslatot tegyek megfelelő kommunikációs stratégiára, amellyel népszerűsíteni lehet az ilyen jellegű készülékeket. A tárgykör kiválasztásában jelentős szerepet játszott az, hogy a magyar gyógyszercég nemrégiben vásárolta meg egy amerikai nőgyógyászati jellegű digitális eszköz értékesítési jogát. Az ilyen termékek külföldön már nagyobb népszerűségnek örvendenek, míg hazai viszonylatban idegennek számítanak. Az egészségügyet, gyógyszeripart nem kerüli el a digitális átalakulás, ennek hatására megannyi lehetőség tárul az iparág elé. Az innovatív találmány újabb piaci lehetőségeket enged kiaknázni. A kutatási kérdés vizsgálata releváns és aktuális, a korral való haladás feltétellé vált a mai modern világban. Feltételeztem, hogy a nők életét meg lehet könnyíteni a jövő nyújtotta lehetőségekkel és ezért azt reméltem megtudni, hogy van kereslet nőgyógyászati jellegű digitális eszközökre. Szekunder kutatás segítségével feltártam, hogy van-e jövője a digitális készülékeknek. Fogyasztóorientált társadalom korában élünk, ahol a hagyományos kommunikációs megoldások mellett elengedhetetlen a modern csatornák bevonása. A szekunder kutatás mellett primer kutatással vizsgáltam a kérdéskört. Kvalitatív és kvantitatív módszert egyaránt alkalmaztam a kutatáshoz. Végig a laikus nőket helyeztem előtérbe, hiszen a fogyasztói döntést befolyásoló tényezők vizsgálata meghatározó hangsúlyt kap a dolgozat során. A fogyasztók szemszögéből kell megközelíteni a kérdéskört és erre építeni a kommunikációs stratégiát. A dolgozat során kiderül, hogy a nőgyógyászati jellegű digitális eszközöknek milyen jövője lehet hazánkban. Az általam megkérdezett magyar potenciális fogyasztók vonzónak találják az újszerű eszközöke, bár a hagyományos módszerektől nem térnének el, úgy gondolom, hogy a jövőben mindenképpen hasznos és használatos eszközökről beszélünk. A közösségi média befolyásoló hatással bír a fogyasztókra, megannyi lehetőséget kínál, emellett veszélyt is jelent a kontrolláltalan tartalom miatt. A nőgyógyászati applikációk iránt van kereslet, az emberek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az egészségük megőrzésére, folyamatos követésére, mely a jövőben jelentősebb szerepet kap. Az is elmondható, hogy a kutatásomba bevont nők utánajárnak az elérhető információnak az interneten, mielőtt orvoshoz fordulnának, de a szakorvos véleménye döntő befolyással bír. A nők esetében tehát a nőgyógyászok szerepe kiemelkedik, mint fő véleményvezérek, így elengedhetetlen az orvosok motiválása. Ezek tudatában kell kialakítani a kommunikációs stratégiát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Eszes István
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Online marketing, Gyógyszeripari marketing, Digitális eszközök, Kommunikáció, Gyógyászat, Nőgyógyászat, Szekunder kutatás
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó Zoltán
Rekord készítés dátuma: 2018. Ápr. 28. 11:02
Utolsó módosítás: 2022. Jún. 28. 09:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet