Meszes Anna (2017) Viszonteladás-ösztönzés a professzionális termékek piacán. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Viszonteladás-ösztönzés a professzionális termékek piacán.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául a viszonteladás-ösztönzést választottam, és ezt szeretném bemutatni egy L’Oréal által forgalmazott Kérastase márka példáján keresztül. Majdnem mindenki jár fodrászhoz, mégis a legtöbben nem tudják, hogy a fodrászszalonokban mosás-vágás-szárítás, vagy éppen hajfestés szolgáltatások mellett termékeket is vásárolhatunk. Pedig a fodrászszalon a professzionális hajápolási termékek egyetlen értékesítési csatornája. A fodrász fő bevételi forrása mindig a szolgáltatás, viszont a termékeket forgalmazó vállalat és a fodrász partnere is jól járhat egy kis termékértékesítéssel. A helyzet adott, a vendég a szalonban van, és legalább 20 percet, de esetleg 4 órát is ott fog tölteni- remek alkalom ez arra, hogy eladjunk neki pár terméket. De hogyan ösztönözheti a vállalat a fodrászt ennek a remek értékesítési helyzetnek a kihasználására? Hogyan tudja hatékonyan megtanítani partnereit az eladásra és meggyőzni őt annak fontosságáról? Az professzionális termékek eladása egy nagyon izgalmas kooperáció a vállalatnál dolgozó marketing szakemberek és a szakmai tudással rendelkező fodrászok között. Sokszor a fodrásznak, aki egyébként kiváló szakember, nincsenek kereskedelmi/marketing ismeretei, ezért egyedül nem képes az üzletfejlesztésre, vagy a jól működő eladási stratégia kialakítására. Ha a partnerek között jó kapcsolat jön létre, szaktudásuk összeadásával hatékonyan működő stratégiát dolgozhatnak ki és valósíthatnak meg, amely nemcsak a viszonteladási termékek eladását növeli, hanem a fodrász reputációját és üzletét is fellendíti. A professzionális fodrászati termékeket forgalmazó vállalatok arra bíztatják fodrász partnereiket (vagy elvárják tőlük?), hogy a szolgáltatás megkezdése előtt, végezzenek diagnózist a vendég hajának állapotának felmérése érdekében. A diagnózis fogja ugyanis lehetővé tenni, hogy a megfelelő szolgáltatást ajánlja és nyújtsa a fodrász a szalonlátogatás során, valamint az ideális helyzet a viszonteladási termékekről való tájékoztatásra. A szolgáltatás menetét, a diagnózis megvalósulását, illetve annak a viszonteladásra gyakorolt hatását vizsgáltam 5 különböző szalonban. Az eredmények alátámasztották ennek értékességét, viszont azt is megmutatták, hogy a diagnózisnál többre van szükség a sikeres termékértékesítéshez. Mi a leghatékonyabb módja a termékeladásnak egy fodrászszalonban? Milyen területeken kell segítséget nyújtania a forgalmazó cégnek, hogy a fodrász, aki a termékeit értékesíti, jobb eladóvá váljon? Hogyan ösztönözheti a vállalat fodrász partnereit a termékeladásra? Ezekre a kérdésekre kerestem és kaptam választ a szakirodalom és a megfigyeléseim segítségével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Világgazdaság és Nemzetközi Kereskedelem Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Viszonteladás-ösztönzés, Személyes eladás, Marketing |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2017. Dec. 06. 15:02 |
Utolsó módosítás: | 2018. Máj. 24. 13:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |