Csongrádi Fanni Annamária (2017) Closing the Communication Gap between Sales and Marketing to Use CRM more Effective. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
CsongradiFanniAnnamaria_Closing Communication Gap between Sales and Marketing to Use CRM more effective_KVIK_2017.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen kutatásom célja, hogy meghatározzam azokat a korlátozó tényezőket, melyek nehezítik a magyar középvállalatok ügyfélkapcsolatainak megerősítését és megoldást találjak. Továbbá bebizonyítsam, hogy az értékesítés és a marketing közötti kommunikációs problémák áthidalásával ez megoldható. Ennek elérésével a vállalatok versenyelőnyre tehetnek szert. A fogyasztói szokások erős változása óta a fogyasztó központú vállalati tevékenység elengedhetetlen a versenyképesség fenntartásához. Ehhez a fogyasztó- és párhuzamosan a vállalati folyamatok teljeskörű ismerete szükséges. A digitalizáció és a központi adatrögzítés rendszerbe foglalja a tevékenységeket és lehetővé teszi, hogy a fogyasztó felé kommunikált üzenetek minden csatornán ugyanazt az mondanivalót és értéket közvetítsék, illetve a fogyasztó alaposabb megismerését támogatja mindkét fél számára. Szakemberekkel végzett mélyinterjúk során arra a megállapításra jutottam, hogy a fejlődő magyar középvállalatok esetében a következő korlátozó tényezők fogalmazhatók meg: rendszertelen vállalati struktúra, központosított döntéshozatal, az értékesítés és a marketing közti ellentétes viszony, eltérő KPI-ok melletti munkavégzés, információ visszatartása, informális kommunikáció, hiányos adat- frissítés, -követés, -feldolgozás, a tevékenységek mérésének elhanyagolása, munkafolyamatok kidolgozatlansága. Ezen felsorolt tényezők egyértelműen hátráltatják az információ áramlását, az eredményes munkavégzést és kommunikációs szakadékot képeznek dolgozói és vezetői szinten egyaránt. Dolgozatom második felében a probléma vállalati szintű megoldására teszek javaslatot. Ennek törzseleme a vállalaton belüli strukturált és kooperáción alapuló folyamatok és rendszerek kialakítása, mely maximálisan kihasználja az értékesítés és a marketing funkcionalitásait. Kutatási eredményeimből kiindulva az alkalmazott CRM funkcióktól függetlenül a vállalatok számára fontos, hogy egységes teljesítménymutatók, stratégia és folyamatok mentén dolgozzanak. Mindez elősegíti a fogyasztók megismerését, az alkalmazott CRM optimális kihasználását és a területek közti együttműködést.
Magyar cím
Az értékesítés és marketing közötti kommunikáció szakadék áthidalása, a CRM rendszerek hatékonyabb kihasználása érdekében
Angol cím
Closing the Communication Gap between Sales and Marketing to Use CRM more Effective
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelmi Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Kereskedelem és Marketing (angol nyelven)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, Customer, Middle-sized company, Optimalization |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Horváth Viktória |
Rekord készítés dátuma: | 2017. Dec. 04. 08:02 |
Utolsó módosítás: | 2018. Feb. 20. 10:25 |
Actions (login required)
Tétel nézet |