A CRM rendszerek vállalati alkalmazása

Szigeti Noémi (2017) A CRM rendszerek vállalati alkalmazása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Szigeti_Noemi.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szigeti_Noemi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a vállalatok ügyfélkapcsolat-kezelő programokba (CRM= Customer Relationship Management) történő befektetéseinek hatását vizsgálom. Az Intel Vállalatnál szerzett szakmai tapasztalatom alapján vállalkoztam a téma feldolgozására. Célom, hogy bemutassam ennek az integrált alkalmazásnak a jelentőségét, az üzleti életben betöltött szerepét, továbbá átfogó képet alkossak a modern technológia és a vállalatok fejlődésének párhuzamáról. Saját felméréseim eredményeit teszem közzé, elemző módszerek, vizsgálatok szempontjainak részletes ismertetésével, mely eszközök a kérdőíves elégedettségmérés és a mélyinterjú. Elemzésem résztvevői az Intel Vállalat értékesítőinek egy csoportja. Szakdolgozatomban több kutatási kérdésre keresem a választ. Elsőként arra, hogy vajon megéri-e a vállalatoknak a CRM-ekbe befektetés? Második kutatási kérdéskörömben azt vizsgálom, hogyan segíti a CRM szoftver az értékesítést? Megtérül-e a befektetés, és ha igen, mennyi időn belül? Harmadikként pedig arra keresem a választ, hogy a CRM-ek alkalmazása mennyiben segíti a vállalatokat a jobb teljesítmény elérésében. Hogy mindezekre választ kaphassak, dolgozatom első részében átfogóan ismertetem a rendszer kialakulását, felépítését, funkcióit és felhasználóinak körét. A kutatási kérdések alapján három hipotézis fogalmaztam meg: 1. A CRM rendszerek alkalmazásával szignifikánsan jobb eredményt érhetnek el a vállalatok, mint a szoftver használata nélkül. 2. A helytelenül működtetett CRM rendszerek veszteséget jelentenek a vállalatnak. 3. A CRM rendszereknek nagyobb a piaci részesedése, mint az ERP rendszereknek. Az Intel Vállalatnál készített saját projektem („Dashboards for individuals”) támasztotta alá első hipotézisem helyességét. Második feltevésem a vállalat egyik üzemeltetőjével készített mélyinterjúm által nyert igazolást. A harmadik hipotézisem bizonyításához a Software Advice piackutató cég statisztikai előrejelzései, valamint az ezekre alapuló saját számításaim járultak hozzá.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Világgazdasági és Nemzetközi Kereskedelem Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi Gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Budai László
NEM RÉSZLETEZETT
adjunktus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM rendszerek, Értékesítés , Döntéstámogatás
Felhasználói azonosító szám (ID): Hegedűsné Orbán Éva
Rekord készítés dátuma: 2017. Nov. 29. 13:02
Utolsó módosítás: 2018. Ápr. 11. 14:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet