Szigeti Noémi (2017) A CRM rendszerek vállalati alkalmazása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Szigeti_Noemi.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a vállalatok ügyfélkapcsolat-kezelő programokba (CRM= Customer Relationship Management) történő befektetéseinek hatását vizsgálom. Az Intel Vállalatnál szerzett szakmai tapasztalatom alapján vállalkoztam a téma feldolgozására. Célom, hogy bemutassam ennek az integrált alkalmazásnak a jelentőségét, az üzleti életben betöltött szerepét, továbbá átfogó képet alkossak a modern technológia és a vállalatok fejlődésének párhuzamáról. Saját felméréseim eredményeit teszem közzé, elemző módszerek, vizsgálatok szempontjainak részletes ismertetésével, mely eszközök a kérdőíves elégedettségmérés és a mélyinterjú. Elemzésem résztvevői az Intel Vállalat értékesítőinek egy csoportja. Szakdolgozatomban több kutatási kérdésre keresem a választ. Elsőként arra, hogy vajon megéri-e a vállalatoknak a CRM-ekbe befektetés? Második kutatási kérdéskörömben azt vizsgálom, hogyan segíti a CRM szoftver az értékesítést? Megtérül-e a befektetés, és ha igen, mennyi időn belül? Harmadikként pedig arra keresem a választ, hogy a CRM-ek alkalmazása mennyiben segíti a vállalatokat a jobb teljesítmény elérésében. Hogy mindezekre választ kaphassak, dolgozatom első részében átfogóan ismertetem a rendszer kialakulását, felépítését, funkcióit és felhasználóinak körét. A kutatási kérdések alapján három hipotézis fogalmaztam meg: 1. A CRM rendszerek alkalmazásával szignifikánsan jobb eredményt érhetnek el a vállalatok, mint a szoftver használata nélkül. 2. A helytelenül működtetett CRM rendszerek veszteséget jelentenek a vállalatnak. 3. A CRM rendszereknek nagyobb a piaci részesedése, mint az ERP rendszereknek. Az Intel Vállalatnál készített saját projektem („Dashboards for individuals”) támasztotta alá első hipotézisem helyességét. Második feltevésem a vállalat egyik üzemeltetőjével készített mélyinterjúm által nyert igazolást. A harmadik hipotézisem bizonyításához a Software Advice piackutató cég statisztikai előrejelzései, valamint az ezekre alapuló saját számításaim járultak hozzá.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Világgazdasági és Nemzetközi Kereskedelem Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM rendszerek, Értékesítés , Döntéstámogatás |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2017. Nov. 29. 13:02 |
Utolsó módosítás: | 2018. Ápr. 11. 14:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |