Vállalati folyamatok fejlesztése az Erka Solution Kft.-nél

Szecsődi Gotfrid (2017) Vállalati folyamatok fejlesztése az Erka Solution Kft.-nél. Zalaegerszeg Faculty of Business Administration.

[thumbnail of szecsődi_gotfrid_2017jún_titkos.pdf] PDF
szecsődi_gotfrid_2017jún_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2100.

Download (3MB)

Abstract

Cég alapítása 2016 őszén valósult meg. Ezt követően azonnal hozzálátott tevékenységének tudásához mérten legjobb teljesítést nyújtásához. Vállalatunkat a gyors, dinamikus, agresszív növekedés jellemzi. Mindez annak köszönhető, hogy talált egy olyan lehetőséget, amelyre a környéken nincs tökéletes lefedettsége az adott piacnak. Ennek a résznek a megszerzésében és megtartásában azonban fontos tényező a gyors reakcióidő az ügyfelek irányába. Ahogy azt az elmúlt fejezetekben bemutattam, az adott lépések optimalizálása elengedhetetlen. Fő problémák a következőek. Nem rendelkezünk olyan adatbázissal, amely azonnal információval tudna szolgálni egy adott megrendelőről, hogy milyen megrendelései voltak, mikor, kapcsolattartó adatai. Ennek a hiányosságnak köszönhetően egy adott árajánlat elkészítése az elvárható időnél többet emészt fel. Ebből fakad az is, hogy az elfogadott árajánlat esetében is olykor komoly erőfeszítés visszakeresni a hozzá tartozó kapcsolatokat, adatokat. Megoldást egy minden szempontból az igényeinkre szabott Crm rendszer bevezetése jelenthet. Költségét tekintve viszonylag gyorsan megtérül, azt követően mind időt, mind emberi erőforrást tudunk megspórolni úgy, hogy eközben még egy modern segítőeszköz is a birtokunkban van. A bevezetésnek azonban megvannak a maga veszélyei. A cégvezetőnek fontos, hogy mutassa az utat az alkalmazottai számára. Ezeknek a céloknak lényege, hogy több kisebb részből álljon, valamint mérhető legyen a teljesítménye, haladva az egyszerűbb céloktól az összetettebbekig, ezzel is ösztönözheti munkatársait. Meg kell értetni velük, hogy a kezdetben több munkaerő ráfordítása később kamatoztatni fogja magát, így a sikeres bevezetést követően már időt és energiát spórolhatunk meg. Alkalmazottak bevonása azt is jelenti, hogy nem csak a saját elképzeléseinket kell rájuk erőltetni, be kell látni több szem többet lát, így az ő meglátásaikat is fontos szem előtt tartani. Olykor előfordulhat, hogy az általunk egyszerűnek vélt megoldásnak van egy annál is egyszerűbb kivitele. Újabb csatornák definiálása is fontos lehet a további partnerek bizalmának elnyerésében. A rendszer folyamatos karbantartást, fejlesztést igényel, melynek köszönhetően mindig naprakészek lehetünk. Ha sikerül minden felhasználónak azonos módon használnia a szoftvert, későbbiekben segítséget nyújthat akkor is, ha rendkívüli okok miatt helyettesíteni kell egy adott személyt a vállalatnál. A vezetők igényeinek megfelelően létrehozott értékelési táblázatom első helyén az Ideasol Crm rendszer szerepel, köszönhető az egyszerű, letisztult, de mégis modern külsejének, jól felépített struktúrájának. Ár/érték arányában számunkra a legmegfelelőbbnek bizonyult. Ez azonban nem azt jelenti, hogy itt hátradőlhetünk. Jelentős kiugrás mutatkozik a 4. folyamatlépésben (áruk beérkeztetésétől kikerülésig a raktárból), amely abból adódik, hogy területileg elkülönülő kis- és nagyraktárunkban a tételek vezetése nem történik pontosan. Ez miatt az átlag folyamatlépések akár négyszerese is mutatkozhat ezen a területen. Olcsó megoldást jelenthet egy szerverre történő folyamatos adatfrissítés, amelyet az irodai munkatársak és üzletkötők is pontosan nyomon tudnak követni. A jövőbeli terveket tekintve, amelyek újabb raktárépületek bérlése, valamint újabb irodahelyek megszerzését jelentik az adott helytől mintegy 40 km-es távolságra, így egy stabilabb, fejlettebb megoldáson kell elgondolkozni, hiszen mégsem hagyatkozhat egy fejlett cég szimplán egy ügyfélkezelő szoftverre, valamint excel táblában vezetett árukészletre. Így kerülhetett szóba egy vállalatirányítási szoftver bevezetésének ötlete. Ennek lényege, hogy rendelkezik a már korábban említett ügyfélkapcsolat kezelő funkciókkal, raktárkészlet vezetésére is alkalmas, sőt, kimutatások készítését is támogatja, az adatok importálása, exportálása is könnyedén lehetséges excel táblázatokba. Ez azonban kezdetben hatalmas pénzösszeget emésztene fel. Így mérlegelni kell az adott fejlesztéseket illetően. Célszerűnek tűnik először a szóban forgó területi terjeszkedés egy ügyfélkapcsolat rendszerrel, majd mikor sikeresen működik, megfelelő anyagi háttértámogatás rendelkezésre áll, akkor érdemes a vállalatirányítási rendszer bevezetéséhez szükséges lépéseket megkezdeni.

Institution

Budapest Business School

Kar

Zalaegerszeg Faculty of Business Administration

Department

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Gazdaságinformatikus

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Fehér Norbert
UNSPECIFIED
gazdasági tanár

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: folyamatprobléma, átfutási idő, Folyamatfejlesztés, CRM, ERP (Enterprise Resource Planning)
Depositing User: Szabó G. Tibor
Date Deposited: 2017. Jun. 07. 16:32
Last Modified: 2017. Jun. 07. 16:32

Actions (login required)

View Item View Item