A marketing és logisztika összekapcsolt ereje - fókuszban egy ügyfél elégedettség mérés eredménye

Kardos Balázs (2017) A marketing és logisztika összekapcsolt ereje - fókuszban egy ügyfél elégedettség mérés eredménye. Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg.

[thumbnail of kardos_balázs_2017jún_titkos.pdf] PDF
kardos_balázs_2017jún_titkos.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2100.

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A DSV Hungária Kft.-nél töltöttem szakmai gyakorlatomat, és jelenleg a cég alkalmazásában állok, mint légi szállítmányozási ügyintéző. A cég fő profilja a logisztikai szolgáltatások, lefedve a logisztika teljes iparágát. Munkám során megismerkedhettem a logisztikai folyamatokkal, kiváltképp a légi szállítási folyamatokkal. Továbbá a kiemelt ügyfelek kezelésének módjába is betekintést nyerhettem, ugyanis két évig dolgozhattam a Flextronics magyarországi és romániai gyáregységeivel. A témaválasztásomat ezek a tényezők motiválták, és így döntöttem a logisztika és a marketing egymásra gyakorolt kölcsönös hatásainak bemutatása egy konkrét ügyfélmérési folyamaton keresztül való elemzése mellett. Dolgozatom célja bemutatni ezeket a fogaskerekeket a logisztika és a marketing között, ezen belül is fókuszba állítom a Balance Scorecard modellre épülő ügyfél elégedettség mérés eredményeit és tapasztalatait. A munkámat három fő pillére építettem fel. Első részben bevezető jelleggel marketing szempontból vizsgálom a logisztikai cégek működését. Kitérek a marketinglogisztika alapjaira, illetve arra hogyan integrálódik a logisztikai szolgáltatók működési folyamataiba. Bemutatom a cégemnél megismert értékesítői tevékenységet, és marketing eszközöket. Bevezetem a Balance Scorecard fogalmát és jelentőségét. Dolgozatom második felében kimondottan a logisztikai szolgáltató cégekre helyezem a hangsúlyt, azon belül is az integrált szolgáltatást nyújtó vállalatokra. Bemutatom hogyan fejlődtek a kezdetben kicsi fuvarozó cégek napjaink nagy szolgáltatóivá, szolgáltatásaik köre hogyan alkalmazkodott a vevői igényekhez, milyen elemekkel bővült, hogy kialakuljanak a ma elérhető komplex logisztikai szolgáltatások. Ismertetem az ellátási lánc fogalmát, elemzem a szolgáltató cégek szerepét ebben a rendszerben. Napjainkra a logisztikai kiszervezés szerepe felértékelődött, ezt bizonyítva részletesen elemzem, mik azok a fő tevékenységek amit a szolgáltatást igénybevevő vállalatok kiszerveznek, milyen vállalati célok megvalósulását várják a kiszervezés által. Dolgozatom harmadik blokkjában egy szállítási folyamat és az ügyfél elégedettség mérés kapcsolatát vizsgálom, amit a DSV Hungária Kft bemutatása és egy SWOT szemléltetése. A vizsgálat során a Balance Scorecard egyes mérési szempontjait kapcsolom össze az adott logisztikai folyamattal, konkrét gyakorlati példákon keresztül rávilágítva arra, hogy az egyes szempontok figyelembevételével, hogyan javíthatóak a logisztikai folyamatok. A mérési adatokból diagramos, saját elemzéseket végzek, s ezek alapján vonom le a következtetéseimet Kutatást végeztem továbbá annak érdekében, hogy feltárjam a DSV nyilvántartásaink és értékelési rendszerének hiányosságait. A Flextronics által kitöltött értékelő lapot vizsgáltam, és azt milyen tényezők hatnak a mérőszámok alakulására. A kutatás célja a DSV által alkalmazott mérési rendszerek hiányosságainak feltárása volt. Javaslatot tettem a Flextronics pontozási rendszeréhez hasonló minősítő lap bevezetésére. a belső nyilvántartások részletesebbé tételére, ugyanis nem számszerűsítenek minden kulcsfontosságú logisztikai folyamatot. A DSV rendszere ez által komplexebb képet adna, és jobban megfelelne az ügyfél elvárásainak. Továbbá felhívtam a figyelmet a kiemelt üzletkötői feladatok bevezetésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg

Tanszék

Menedzsment és Gazdaságinformatikai Intézeti Osztály

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: logisztika, marketing, Balanced Scorecard, teljesítménymérés - teljesítményelemzés - teljesítményértékelés, vevőérték, DSV Hungária Kft. (Budapest), ügyfélelégedettség, elégedettségmérés
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó G. Tibor
Rekord készítés dátuma: 2017. Jún. 07. 16:37
Utolsó módosítás: 2017. Jún. 19. 10:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet