Hatékonyabb ügyfélkezelés SAP CRM segítségével a hazai szabadkereskedelmi gázpiacon

Hovodzák Mátyás (2017) Hatékonyabb ügyfélkezelés SAP CRM segítségével a hazai szabadkereskedelmi gázpiacon. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of hovodzak_matyas_pyvw9x_20170518_0930.pdf] PDF
hovodzak_matyas_pyvw9x_20170518_0930.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Hovodzák_nyilatkozat (1).JPG] Kép (JPEG)
Hovodzák_nyilatkozat (1).JPG
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of Hovodzák_nyilatkozat (2).JPG] Kép (JPEG)
Hovodzák_nyilatkozat (2).JPG
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (7MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatban ismertettem a SAP és ezen keresztül a SAP CRM architektúráját. Az architektúra mellett igyekeztem kitérni az integrált rendszerek előnyeire és arra a technikára, amivel egy kiszállított ERP rendszert a saját üzleti igényeink alapján van lehetőségünk testre szabni. A következő részben CRM rendszerek jellemzőit és elvárásait mutattam be. A következő fejezetben bemutatom a magyar gázpiac kialakulását és jelenlegi szerkezetét. A törvényi háttér mellett figyelmet szenteltem a gázkereskedelmi működésnek, majd ország egyik piac meghatározó cégét a Főgáz Zrt.-t, melynél a bevezetési project számos üzleti folyamat került leképzésre.   Majd bemutatom, hogy a SAP CRM és az újonnan kidolgozott funkciók bevezetése eredményeként, mennyire lett szabályozottabb, gördülékenyebb a működés. A belső céges kultúra változása, az emberi erőforrások jobb kihasználása hatékonyabb működést eredményezett. Az adatok gyorsan elérhetőek a döntéshozók számára – segítve a piacon történő változásokra való gyors és hatékony reagálást. A cég versenyképességét és a versenypiacra való reagáló képességét növelik a fejlesztett funkciók, amelyekkel automatikusan lehet létrehozni tranzakciós adatokat segítve kereskedők és a társosztályok munkáját. CRM rendszer esetén lényeges szempont, az ügyfelekkel való kommunikáció – és az ügyfél oldaláról érkező megkeresések – leképzése tömeges funkciókkal, akár automatizmusok (árkorrekció) által– ezáltal is növelve a munkavállalók termelékenységét. A példaként leírt törvényi változások indukálta fejlesztések (például kWh áttérés) mellett a szervezetnek a versenypiac gyors változásaira is képesnek kell lennie, melyhez egy integrált rendszer elengedhetetlen eszköz.

Magyar cím

Hatékonyabb ügyfélkezelés SAP CRM segítségével a hazai szabadkereskedelmi gázpiacon

Angol cím

Customer Management with SAP CRM in the hungarian gas trade market

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök-közgazdász (esti)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sándor Ágnes
NEM RÉSZLETEZETT
tanársegéd

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: CRM, ERP, SAP, Kereskedelem, Gázipar
Felhasználói azonosító szám (ID): Hovodzák Mátyás Hovodzák
Rekord készítés dátuma: 2017. Máj. 18. 13:37
Utolsó módosítás: 2017. Máj. 18. 13:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet