Hovodzák Mátyás (2017) Hatékonyabb ügyfélkezelés SAP CRM segítségével a hazai szabadkereskedelmi gázpiacon. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
hovodzak_matyas_pyvw9x_20170518_0930.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
Kép (JPEG)
Hovodzák_nyilatkozat (1).JPG Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (6MB) |
|
Kép (JPEG)
Hovodzák_nyilatkozat (2).JPG Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (7MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatban ismertettem a SAP és ezen keresztül a SAP CRM architektúráját. Az architektúra mellett igyekeztem kitérni az integrált rendszerek előnyeire és arra a technikára, amivel egy kiszállított ERP rendszert a saját üzleti igényeink alapján van lehetőségünk testre szabni. A következő részben CRM rendszerek jellemzőit és elvárásait mutattam be. A következő fejezetben bemutatom a magyar gázpiac kialakulását és jelenlegi szerkezetét. A törvényi háttér mellett figyelmet szenteltem a gázkereskedelmi működésnek, majd ország egyik piac meghatározó cégét a Főgáz Zrt.-t, melynél a bevezetési project számos üzleti folyamat került leképzésre. Majd bemutatom, hogy a SAP CRM és az újonnan kidolgozott funkciók bevezetése eredményeként, mennyire lett szabályozottabb, gördülékenyebb a működés. A belső céges kultúra változása, az emberi erőforrások jobb kihasználása hatékonyabb működést eredményezett. Az adatok gyorsan elérhetőek a döntéshozók számára – segítve a piacon történő változásokra való gyors és hatékony reagálást. A cég versenyképességét és a versenypiacra való reagáló képességét növelik a fejlesztett funkciók, amelyekkel automatikusan lehet létrehozni tranzakciós adatokat segítve kereskedők és a társosztályok munkáját. CRM rendszer esetén lényeges szempont, az ügyfelekkel való kommunikáció – és az ügyfél oldaláról érkező megkeresések – leképzése tömeges funkciókkal, akár automatizmusok (árkorrekció) által– ezáltal is növelve a munkavállalók termelékenységét. A példaként leírt törvényi változások indukálta fejlesztések (például kWh áttérés) mellett a szervezetnek a versenypiac gyors változásaira is képesnek kell lennie, melyhez egy integrált rendszer elengedhetetlen eszköz.
Magyar cím
Hatékonyabb ügyfélkezelés SAP CRM segítségével a hazai szabadkereskedelmi gázpiacon
Angol cím
Customer Management with SAP CRM in the hungarian gas trade market
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, ERP, SAP, Kereskedelem, Gázipar |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hovodzák Mátyás Hovodzák |
Rekord készítés dátuma: | 2017. Máj. 18. 13:37 |
Utolsó módosítás: | 2017. Máj. 18. 13:37 |
Actions (login required)
Tétel nézet |