Egy informatikai középvállalat logisztikai rendszerének bemutatása: általános és projekt logisztikai feladatok, informatikai támogatás

Szabó Gábor (2017) Egy informatikai középvállalat logisztikai rendszerének bemutatása: általános és projekt logisztikai feladatok, informatikai támogatás. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_es_gyak.besz._SDXY2S.pdf] PDF
Szakdolgozat_es_gyak.besz._SDXY2S.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Május 15..

Download (3MB)
[thumbnail of titkositasi kerelem.pdf] PDF
titkositasi kerelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg until 2027. Március 15..

Download (210kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja egy – elsősorban információ technológiai szolgáltatásokat nyújtó – sikeres középvállalkozás, az M&S Informatikai Zrt. logisztikai szervezetének bemutatása volt. Ennek során annak szemléltetésére törekedtem, hogy a szakirodalomban megfogalmazott elméletekkel szemben hogyan zajlanak a logisztikai folyamatok egy konkrét vállalkozásnál a gyakorlatban, miközben feltártam néhány ezzel kapcsolatos, általam tapasztalt hiányosságot és problémát. Mindezek optimalizálására javaslatokat is tettem. A vállalkozás tevékenységi körének és értékesítési módszereinek általános bemutatása során kiemeltem, hogy a komplex, magas hozzáadott értékű, hosszabb távú szerződéseken alapuló szolgáltatások nyújtása dominál a hétköznapi áruértékesítéssel szemben, az ügyfélkör pedig alapvetően a közpénzeket felhasználó szervezetek közül kerül ki. Ennek következtében a vállalati stratégia a magas szintű vevőkiszolgálást helyezi előtérbe, és ezt tekinti versenyelőnyének az olcsósággal szemben. Emiatt a folyamatok optimalizálásával elérhető költség-megtakarítási lehetőségek háttérbe szorulnak. Pedig a vállalati működés, illetve a logisztikai folyamatok racionalizálásával lehetséges lenne a logisztikai és a vállalati költségek számottevő csökkentése a szolgáltatási színvonal megőrzése mellett. A logisztikai szervezet általános bemutatása során ismertettem a rendelkezésre álló humán, technikai és informatikai erőforrásokat, valamint a cégen belüli munkakapcsolatait. Ezt követően az ügyfélkapcsolatok kezelési módjától függően négy különböző rendelés feldolgozási metódust különítettem el, majd ezek ismertetésén keresztül mutattam be az egyes – a fenti metódusoktól függően eltérő - logisztikai folyamatokat. A készletgazdálkodás általános módszertani összefoglalását követően bemutattam az M&S készletgazdálkodásának módszerét. Ezt követően rátértem a beszállító kiválasztás, beszállító értékelés elméleti módszereire és ennek a jelenlegi gyakorlatára az M&S-nél. Ismertettem még az áru- és anyagszállítások tervezésének, lebonyolításának mikéntjét, és a készletezéssel, raktározással kapcsolatos körülményeket és nehézségeket. Végezetül egy konkrét, nemrégiben lezajlott projekttel kapcsolatban próbáltam rávilágítani arra, hogy esetenként milyen, az erőforrásokat jóval meghaladó, és a napi rutintól eltérő kihívásokkal kell megküzdenie a vállalatnak, és azon belül a logisztikai szervezetnek. Miközben bemutattam az M&S Zrt. logisztikai rendszerét és annak feladatait, feltártam néhány kommunikációs hiányosságot, rendszerszintű anomáliát, illetve több, főleg a megfelelő informatikai háttér (logisztikai információs rendszer) hiányából eredő problémát is. Ezzel párhuzamosan igyekeztem megoldási javaslatokat is adni az észlelt problémákra. A dolgozatomban leírtak elsődlegesen a logisztikai csoport élén, több mint három év munkaviszony során szerzett személyes tapasztalataimon alapultak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Eckert Bálint
NEM RÉSZLETEZETT
mestertanár, BGE

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Logisztika, IT szolgáltatás, Kis- és középvállalatok, Szolgáltatás menedzsment
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabó Gábor
Rekord készítés dátuma: 2017. Máj. 15. 15:20
Utolsó módosítás: 2017. Máj. 15. 15:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet